tisdag, november 06, 2007

Varför kan inte jag?

Har många vänner som bloggar nu. Tycker att det är ganska spännande att få en inblick i någon annans liv. För det får man, på ett helt annat sätt än om man hade frågat personen rakt ut. En blogg har förmågan att bli så mycket mer naken och avslöjande. Mer sann och rättvis.
Varför kan inte jag också skriva så? Skriva vackert och rakt. Mina innersta känslor och tankar. Det är ofta jag tänker ut långa inlägg, vackert formulerade, berättandes om det inre, det djupa. Men i sista sekund då jag ska pränta ner dom på tangentbordet ändras de till"idag gjorde jag si, idag gjorde jag så" för vem i hela världen skulle vilja läsa vad jag egentligen tyckte?
Visst, jag gillar att skriva och uppdatera om vad jag har för mig, men vill så gärna kunna skriva om allt det där andra. Istället för att stoppa det i ett mörkt hål (som börjar bli alldeles för fullt).

Ska försöka blanda vardag och tankar.

http://www.youtube.com/watch?v=mh98QSJd5uc

It's whatever makes you see, makes you believe
And forget about the premonition you need to conceive
The images they sell are Illusion & Dream
In other words dishonesty...
Det är alldeles för lätt att bära en mask utåt, alldeles för lätt att dölja sig själv.

2 kommentarer:

Sirie sa...

förstår, känner oxå så, men det e ju så att det där innersta är så svårt att sätta ord på o sen så blir det som du skrev väldigt naket. Man blir orolig över vad andra ska tänka o tycka om det, fast man igentligen inte borde bry sig om vad dom andra tycker om det man skriver, lite vridet det där.. När man väl har fått det på papper känns det mycket bättre, då blir det inte lika tungt att bära.. finns här för dig gumman! puss o kram

Anonym sa...

Gumman då. <3
Det känns som om vi har helt motsatta problem just nu. Jag önskar att jag mer kunde skriva glada saker om vad jag har för mig och hur mitt liv ser ut. Visst är det viktigt att man får ur sig sitt mörker ibland men man vill ju kanske inte fylla hela världen med det ;/