tisdag, november 06, 2007

So can you name your demons?

Känner just nu att jag behöver vad Sirie nyss gjort - åka till fastlandet och ta en semester från allt vad det innebär att bo på denna ön. Alla tankar som kretsar runt migg halvkomplicerade liv just nu och bara glida runt lite hemma. Och träffa alla jag saknar så! Och få distans till vissa här på ön. Ta en paus.
Pratade med en vän på msn som anser att jag tänker alldeles för mycket. Och tror jag gör det... Överanalyserar och vrider och vänder på allt, ser alla möjligheter och omöjligheter. Lite som Nikkis "rubriks kub" jämförelse. Saknar, älskar och hatar. Mycket tankar, litet huvud. Stort hjärta, men alldeles för många känslor.

Börjat lyssna mer och mer på rock och liknande musik nu. Fått låna skivor som spelas på stereon nästan dygnet runt nu och de passar mitt mentala tillstånd just nu. Funderar också på att ta tag i mitt gitarrspelande... har ju gura och lärare, bara att sätta igång. Men behöver jag verkligen ett projekt till?

Man önskar att man hade tid för allt och alla. "Men skit i den ena handen och önska i den andra, och se vilken du får mest i" som min käre far skulle säga.

1 kommentar:

Sirie sa...

Hjälpte faktist att åka hem, jag mår mycket bättre nu o problemen som tyngde mig innan känns små o betydelselösa efter min fastlandssemester. Om du känner att du behöver en paus så ta då en, man ska lyssna på vad kropp o själ säger till en.. älskar dig gumman! puss o kram