lördag, november 03, 2007

Musik

Gårdagen var en sån flopp. Tyvärr... Hade sett fram emot kvällen jättemycket och var laddad till tusen! Håret fixades, korsetten snörades och sminket applicerades... Jag och Nikki var helt klart snyggast på stället! Vi inledde med vin och skitsnack hos mig och traskade ner till Gute ganska tidigt för att vara säkra på at få komma in. Väl där hittar vi ett gäng arkeolog-ettor som vi ställer oss vid, mitt framför scenen precis vid kravallstängslet. Skitbra platser tyckte vi! Folket fyllde på och snart var det så fullt som det kunde bli, men tror ni att de slutar släppa in folk för det? Nejdå. Där fanns ju pengar att tjäna...
Tillsist fann vi oss i nån slags kamp om att kunna stå rakt och höll i oss för kung och fosterland för att inte varken bli av med platser eller livet. För att inte tala om när Takida väl gick upp på scen. Vi uthärdade två låtar, sen "tyade" jag inte mer. Jag var panikslagen. Slog till en kille, tryckte in en armbåge i sidan på en fjolla och tog ett grepp på hemskingen som stog bakom oss och vägrade släppa ut oss. Men efter många om och men så lyckades vi ta oss ut. Tankarna fördes direkt till Göteborgsbranden (vilket var denna helgen va btw?), för hade det börjat brinna där så hade vi inte kommit ut. Men vi ställde oss långt bak så vi knappt såg, men hörde i alla fall, efter lite damage-control. Så lyckades se/höra "Curly Sue" som är min favoritlåt med dom! Jäjj!
Efteråt hade vi sett fram emot trevlig dans på nåt av de tre dansgolven men musiken var kass! Vart var basen? Och DJ-skillsen? Suck... Och alla vi kände igen bara fösvann och vi lämnades åt vårt öde i fjortisdiscots inferno. Så vi gick vi med.

Gillar rock. Och dance-musik. Och det mesta egentligen, har tom. psykadelisk techno som är perfekt att städa till! Har kommit fram till att jag älskar musik med ordentlig rytm i där man kan urskilja de olika instrumenten och där det finns en hyfsad sång. Och så är jag bas-junkie. ÄÄÄÄlskar bas! När det vibrerar sådär härligt i hela kroppen.. Mys.
Musiker är härliga de med, både att lyssna på och titta på. Gitarr ftw!

Inga kommentarer: