söndag, november 18, 2007

Rindi, mitt kära Rindi!


Rindi... is probably the best studentkår in the world! Så är det nog!


Gillar verkligen vår kår. Och tänk så många timmar man spenderat där! Både i nyktert och onyktert tillstånd...
Rindiborgen är ett gammalt badhus byggt 1912 och ligger precis i hörnet av Almedalen, precis vid skolan och vattnet. Bassängen finns faktiskt kvar under golvet som fungerar som dansgolv idag. Namnet Rindi är det gotländska ordet för murgröna, och det är just murgrönan som blivit symbolen för vår kår.


Idag finns där en stor bar på nedervåningen, med tillhörande kök och ett rum som kallas "röda rummet" med en mindre bar. Övervåningen assisterar som kårexpedition och där finns även en mindre bar som brukar vara öppen på onsdagar, men under dagarna kan man sitta där och plugga och man kan värma sin mat.


Varje lördag drar festsugna studenter till Rindi och lokalerna fylls av folk, musik och skratt! Ibland är det även sittningar och andra tillställningar... Men där hålls även möten för de olika ämnesföreningarna och utskotten som finns.
Jag själv jobbar i baren med jämna mellanrum och trivs lika bra bakom bardisken som framför! Och det är tur att det finns folk som ställer upp för att jobba, för utan det volontäratbetet skulle Rindi-baren inte fungerat. Och ja, vi gör det gratis. Free! Det enda vi tjänar på det är drixen och så får vi efter 5 tillfällen ett klippkort på 10 "halva-priset-på vad-som-helst-på-Rindi-klipp", som oftast brukas för att inhandla alkoholhaltiga drycker i baren.
Och nu mer är jag även med i två styrelser som håller sina möten oftast på i Rindiborgen. HuGo och GotArk. HuGo står för Humanisterna på Gotland och är ämnesföreningen jag tillhör. I styrelsen sitter jag på posten "socialt utskott" och har ansvaret för att anordna sittningar och andra sociala tillställningar för våra medlemmar.
I GotArk sitter jag som suppleant under Informationsutskottet, och till våren kommer jag troligtvis att ta över Informationsutskottet helt, då den ordninarie kanske får en annan uppgift. Då kommer jag att ta ansvar för att GotArk får ut information på ett bra sätt till medlemmarna, och bla. sköta hemsidan och göra planscher.

Inga kommentarer: