fredag, oktober 05, 2007

Värnamo, Värnamo, Värnamo!

Så nu var man här igen. Ganska skönt faktiskt... Vaknade upp i mitt gamla rum (Hanna tog tillbaka sitt gamla häromdagen...) och insåg att jag inte var på Gotland utan i Värnamo (och att mitt gamla rum är större än min lägenhet. Men men.).
Reste långt igår, nästan alldeles ensam (illrarna är med!). Ganska trist att köra själv på kvällen... och tröttsamt. Och är inte överdrivet glad i att stanna på en p-ficka vid vägen heller - alldeles mörkt och läskigt. Nog sett för många skräckfilmer kanske. Som tur var så brände jag massa skivor som jag lyssnade på så jag skulle hålla mig alert! Men hem kom jag utan att ha sett ett enda djur på vägen! Och körde inte så fort. Alltid...

Idag flyttar nog mina illrar.. kanske. Så nu blir jag djurlös igen. Men jag vet att de kommer att få det bra hos Magnus (han på medeltidsveckan!) och att jag kommer att tycka att det är lite skönt att låta folk låna toaletten utan att behöva jaga iller först. Men ändå. De är ju mina små bäjbisar. Och Magnus nu då.

Ska iväg sen och äta lunch med mamma och ikväll kommer morfar!


Men saknar redan er på ön. Ta hand om den och Rindi medan jag är borta. :)

Inga kommentarer: