måndag, oktober 29, 2007

Skog och drömmar

Var ute med vår projektgrupp idag igen och knatade runt i skogen i Fröjel, idag vid stora och lilla Hajdes som gårdarna heter. Gick runt i lite mer än fyra timmar och letade fornlämingar och tittade på landskapet, så vågar inte tänka på hur långt vi gått idag.
Jag älskar verkligen att bara ströva runt och titta, upptäcka och fundera. Destå svårare ett ställe är att komma till, destå roligare! Vilket har resulterat i barr, bär, kvistar och annat kul i mitt då ganska risiga hår... Man får också mycket tid att fundera. Skönt. Borde ge mig ut oftare i skogen med en termos kaffe. Funderar på att vandra längs kusten från Högklint och så långt söder ut jag orkar snart...

När jag kom hem hoppade jag in i duschen för lite duschterapi. Mys det där!
Funderar på hur jag ska överleva denna månaden, pengamässigt... Många utgifter nu med vinterdäck, kamerareparation och så. Men det löser sig alltid. Hoppas jag.
Har spånat vidare på en idé jag haft länge. Eller det är två i en. Funderar på att skriva en bok faktiskt, eller två. En barnbok och en "fack-bok" typ... Och har nu skrivit en disposition på den senare så vi får se vad det blir med det. Kanske blir som med många av mina andra halvfärdiga projekt, men då har jag i alla fall försökt.

Funderar på om det är något där. Funderar på om jag vill att något ska vara där. Och om där är något, kommer jag klara att ta bort det? Suck.

Inga kommentarer: