onsdag, oktober 31, 2007

Vänner

Idag har varit ytterligare en oproduktiv dag. Imorgon ska sjag få tummen ur!

Var duktig och var ute och gick. Har hittat en ny runda att gå nu, så nu kommer det att bli oftare, hoppas jag. Och självklart hittade jag massa fototillfällen, eftersom jag inte har min kamera. Lagen om allts jävlighet. Men visste faktiskt inte att det fanns så mycket vackert så nära där jag bor. Skall utnyttjas...
Men vem släckte lampan? Hatar när hösten blir sådär mörk och blöt som den är nu. Så tråkgt och jag mår så mycket bättre av ordentligt ljus ute. När det är hösttråk vill jag göra som en igelkott och krypa ner i en hög löv och återkomma igen till våren. Med en matpaus till jul då.

Har pratat mycket med vänner idag. Särskilt med Sven! *Vinkar till Sven* Stackarn hade tråkigt och fastnade framför datorn och pratade med mig! Han är en av de få av mina vänner jag känt direkt att jag kommer att trivas bra med då vi först började umgås. En särskild connection liksom. Utan dålig eftersmak! ;P Gillar dig Sven! Ser fram emot en repris av "välkomstproceduren" när jag kommer till Värnamo!
Har även bokat en "dejt" till nästa gång jag kommer hem till Värnamo, med Magnus. Jäjj! Ser verkligen fram emot det! Visa att vi också kan! Hihi! Och att träffa mina barn igen... Saknar mina små illrisar.

Hela kvällen nu har jag varit med Musse. En av mina helt klart bästa vänner! Han bjöd på kinamat som vi var och hämtade och sen satt vi här och åt i ljuset av mina evigt brinnande värmeljus och pratade om allt och inget. Skönt att umgås med kravlösa vänner ibland.

Har många vänner nu. Fler än jag hade då jag bodde i Värnamo, och det är faktiskt skönt. Men det kan vara väldigt energikrävande när folk drar och sliter i en. Det tar även hårt när jag känner att någon av mina vänner är ledsen/arg/nere. Och det är tråkigt när bara jag är på festhumör...


Ingen som vil följa med på Takida på fredag?

Inga kommentarer: