söndag, oktober 28, 2007

Baktung auktionsdag

Känner mig riktigt trött och faktiskt nästan bakis igår... Men drack inte en droppe (jo, nån då man provsmakade drinkar) alkohol igår. Jobbade som bartender på Rindi faktiskt! Och för en gångs skull var det riktigt roligt att jobba! Blandade massa drinkar och var inte uppstressad för fem öre! Och lyckades flörta till mig 80:- i dricks av en kille.. flirting-skills is the shit! Så summan av kardemumman på dricksfronten blev 75:- per person (vi var sju eller nåt) och det är hyfsat för en ganska vanlig lördag. Men vi får väl se nästa helg. Ser både fram emot och våndas inför nästa helg - denna underbara Halloweenfest på Rindi då jag ska jobba. Ska bli ganska kul att klä ut sig dock! Och vi i barlaget ska ha "bastu-uppvärmning" inför jobbet hemma hos Sulan... Ska bli skitkul!
Var på auktion hela förmiddagen efter att ha sovit ca 3,5 timmar inatt. Hittade massa man ville ha, men lite man kunde buda på. Dock fyndade jag och köpte massa stora metallfat a la Indien (med gamla, gamla prislappar från Indiska på nästan alla). 2st silvriga som kostade 895:- nya, 11st som kostade 198:- nya och ett jättestort utan prislapp... Som jag fick för 200:-! Så nu ska jag få upp vissa på väggen och funderar på att göra ett sånt där te-bord av det stora. :)

Blir så lycklig av att se att det är så många som läser min blogg btw! Och lite skrämd med som jag skrev i förra inlägget, men mest peppad!

Sitter just nu och väntar på min kaffegäst som förhoppningsvis kan släpa sin trötta rumpa hit strax. Kaffebryggaren är laddad och kakorna inköpta!
Väntar i skenet av en lampa och värmeljus. Har nog blivit lite värmeljus-junkie på sistone efter mina strömavbrott. Helt underbart att sitta i mys-skenet nu i höstmörkret! Allra helst med en kopp kaffe/te/choklad/mums i näven och med trevligt sällskap. Och så har jag hittat ett "bada-i-badkars-substitut". Tända ljus och sitta ner i duschen...lääänge. Mys, mys, mys. Sitta där och bara fundera och göra egenpåhittad "dusch-yoga-meditation". Bekymmer som blandas med duschvatten och ibland tårar i ljusskenet av ett par värmeljus, rinner ner i golvbrunnen för att förhoppningsvis försvinna för alltid.
Önskar att jag kunde lösa mina egna problem och mina vänners genom att bara knäppa med fingrarna ibland. Och veta att problem jag knappt ens ser och kommer ihåg längre vad de handlar om löses.
Christoffer - saknar dig, okej? Röka freds-vattenpipa nån dag? Skickade ju en fredsstekpanna med Jonas häromdagen... ^^


I'm cold and I am shamed lying naked on the floor

Illusion never changed into something real

I'm wide awake and I can see the perfect sky is torn

Inga kommentarer: