tisdag, oktober 16, 2007

Inventering

...både i skogen och i skallen.

Dagen började tidigt med att åka till ett ställe på norra Gotland där vi inventerade hela dagen tillsammans med länsstyrelsen. Jättespännande! Och lärorikt! Och fattar inte att det är det som jag sen ska jobba med kanske. Trots kyla och dimma var det riktigt skönt att sitta ute i friska luften och dricka kaffe ur termosen och traska runt i skog och mark och knappa på handdatorn... Bilder finns både på facebook och på bilddagboken för de som är intesserade av att se.

När jag kom hem var jag näst intill slut. Hoppade in i duschen där jag satt i nästan en timma, på golvet och bara njöt och funderade på massa och allting. Skönt att bara sitta och fundera lite ibland...

Nyss var jag iväg och handlade mat, godis och snask så nu ska jag sätta mig och glo på TV hela kvällen.

Mys.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt. Fler än jag som bara älskar att sitta på golvet i duschen och njuta.. Brukar sitta och meditera under mitt privata "sommarregn" ibland. Bara lyssna till vattnets brus i öronen. Saknar min dusch som jag hade hemma i lägenheten på fastlandet :(
1,5x 1 m helkaklad med spamunstycken hela vägen runt liksom. Så satte man på spridningen så var det som att sitta i en regnskog nästan. <3
Här har jag bara en skitdusch med 1 munstycke och ett jäkla plastdraperi. Så man får liksom tränga in sig i hörnan som en liten boll och njuta bäst det går.
Men det funkar väl det med ;p

Puss på dig gumman