fredag, oktober 12, 2007

Bubbel, bubbel


Sådär ja! Då har man gjort det första bassängdyket! Och fy sjutton vad kul det var!! Lite jobbigt med på ett sätt. Fick lite småpanik ett par gånger men lyckades lugna ner mig. Men vet att det kommer att bli bättre då man vänjer sig vid utrustning och att man faktiskt kan andas under ytan. Och vi har världens bästa instruktör som är jätte pedagogisk och får en att känna sig jätteduktig bara för man lyckas tömma masken på vatten under ytan. :) Go Marie! (hatade dock min mask. Dumma imma!)
Kom på igår hur man får en tjej (läs mig) att känna sig stor/tjock/större än vad omvärlden förväntat sig. Be henne klämma på sig en våtdräkt i storlek small, bara för att upptäcka att den fastnar halvvägs. För att sedan ta fram en i nån storlek större och inse att inte heller den passar. Men tredje gången gillt heter det va? Så trött, svettig och smådeppig fick jag äntligen på mig en dräkt som funkade. Måste verkligen köpa en egen.
Vet ni hur man får henne (läs mig) att känna sig ännu sämre? Be henne simma 400 meter och trampa vatten i 10 minuter. Kan knappt simma och trampa vatten är jag ännu sämre på. Visst jag tar mig framåt och håller mig flytande, men det är jobbigt. Men räddningen var att man fick simma ryggsim och istället för att trampa vatten flyta. So I did it!

Var orolig hela kvällen igår för att trodde att Jonas skulle köra genom hela Sverige (läs Oskarshamn-Falkenberg) själv. Men hans pappa körde tydligen och de överlevde resan utan att få en älg i grillen. Älgjakten är ju igång så älgarna är väl oroliga... Och inga dumheter nu Jonas!


Bubbeli bubbeli blup blubb!

Inga kommentarer: