lördag, oktober 20, 2007

Berg-och-dalbana 2 och sen slut.

Opp och ner, ner och opp
Grisen gal i granens topp...

Och en sån gris sen. Ett svin kanske? Eller är det så, eller?

Den här dagen har verkligen varit upp-och-ner. Som en berg-och-dalbana ungefär.
Dagen började med en jättekul utflykt med vår projektgrupp till "våra" gårdar i Fröjels socken, där vi mötte en äldre herre och hans mycket trevliga fru som lovade att guida oss på måndag! Spännande!

Men.... Funderar starkt på att sluta blogga nu, på grund av den andra halvan av dagen och dess händelser. Ska försöka att vara ganska tydlig nu så folk verkligen förstår vad jag menar, så ingen kan tolka in annat i det.
Andra halvan har väl varit sådär halvkass. Upp och ner.
Har en vän, en vän som jag nu insett att jag inte varit så bra vän med som jag trodde. Dumt. Denna vän vet mer om mig än jag själv gör ibland, tror jag. Och han tror det med tydligen. Vår kompisrelation har även den gått upp och ner ikväll... Först ner. Sen fixades det nästan via msn - upp. Sen ner för att sedan gå upp igen under samma samtal. Sen hade jag ett samtal med en annan väldigt bra vän och då gick det ner igen. Gillar verkligen dig Christoffer, men nu pallar jag inte mer tror jag. Vet inte vad jag ska göra med det. Önskar dock att jag hade fått komma innaför den fasaden jag tror du har.

Vad det gäller den andra vännen - Jonas... Det är svårt. Ja, jag gillar dig starkt. Troligtvis mer än jag vill/vågar erkänna för både mig själv och dig. Men du vet väl. Jo, mycket på min blogg har handlat om dig, både saker jag varit tydlig med och saker jag varit mindre tydlig med. Men, det är min blogg och jag skriver massa konstigheter ibland beroende på vad jag är på för humör, och det är endast jag som vet vad jag menar med allt. Och jag tror inte att du är pojkväns-material (som du sa). Jag vet att du är det. Men frågan är vad du tänker göra av det hela.

Han för och hon följer lätt som en vind...

And all I can taste is this moment
And all I can breathe is your life
and sooner or later it's over
I just don't want to miss you tonight

Att en kväll kan bli så fel, eller kanske bitter-ljuv. Och förstöra för kommande, planerade tillfällen. Till exempel morgondagen. Känner dock nu att jag bara vill isolera mig från världen nu ett tag.

Men jag måste konstatera, fan det känns helt oerhört,
att det jag älskade med oss har själva kärleken förstört.
För jag har ingen chans att ge det du vill ha av mig.
Jag bara älskar allt du är, jag älskar allt du gör, jag älskar allt du är…
men inte dig... (Den där Loke, han kan ibland.)

Därav mitt beslut att sluta blogga. Eller i alla fall sluta publicera inlägg på ett tag, så det inte går att tolka in massa dumheter och föra dom vidare sen. En höna av en fjäder? Så förlåt till de som brukar läsa. Men det kommer väl en blogg-boom sen så håll ut.
Bloggen har varit en ganska stor del nu av mitt liv, då jag kommer på mig själv att formulera inlägg i situationer jag inser att jag vill skriva om... Och den har varit ett bra ställe att skriva av sig på, men ändå gömma sig bakom.

And I don't want the world to see me
'Cause I don't think that they'd understand
When everything's made to be broken
I just want you to know who I am


Men vill man höra hur det är med mig, säga hej, fråga nåt så är det bara att höra av sig, antingen på mail eller telefon.

Men tills vidare är det Rest In Peace bloggen, min vän. Tills vi ses igen.




Kärlek till alla som tycker att de förtjänar det.
(att låt-citats-bajsa är en konst...)

1 kommentar:

Högskoleflickan sa...

Boop, klart jag vet det! Blir nog en te snart ska du se...;)
Maddes fest ikväll??
Kram