tisdag, september 04, 2007

Snörvel, snörvel

Förkyld. Säkert fågelinfluensan. Men jag får väl skylla mig själv som hoppar i Almedalen då det nästan är minusgrader ute.
Tänkte varit hemma idag och kurerat mig, men så ringer Daniel från skolan. "Eh, kan du komma ner. Vi behöver HUGO-flaggorna som ligger i din bil!" Jaja, snäll som man är har man ju lånat ut bilen så jag har massa konstigt i den. Varpor, rep, Gotlandsdricka. Och tydligen två blå HUGOflaggor... Så jag slängde på mig kläder och åkte ner med dom. Sen fastnade jag där, bland massa nya studenter på en "välkomstmässa". Satt vid HUGO's bord (är man med i styrelsen så är man!) och sålde tröjor, overaller och märken. Köpte själv märken för 150:- typ... Så nu har jag att sy!

Köpte en micro idag med. Den är grå och jättesöt! (Ja, min micro är faktiskt söt!)
Sen åkte jag hem, städade en sväng, hämtade Musse som sa att han hade paket till mig (och paket tackar jag aldrig nej till!), handlade, invigde micron med en findus, öppnade paket.. Riktigt imponerad över Musses inslagning! Tidningspapper och sladdar från gamla hörlurar som snöre! Riktigt fint! Och jag fattade knappt vad det var jag fick. Dumma Musse. Köpt en extern hårddisk på 200gig till mig, för X antal hundrapengar, bara sådär! Men han är snäll, den lilla musen! ;) Fått lite smått "ge-lika.-fin-present-tillbaka-nångång-ångest"...

Följde med Marie på Shintai Kempo. Meningen var först att jag skulle vara med, men jag kände att jag var allt för förkyld idag så jag tittade på istället. Men jag lärde mig nog lika mycket för det! Längtar till nästa vecka! :D

Dagens bästa: Presenten av Musse! Tack Musse! :D
Dagens sämsta: Förkylning. Eller fågelinfluensa. Försvinn.
Dagens låt: Dr Kosmos - De gröna svamparnas syraman. Fråga inte varför, men gillar den! :)
Dagens goda gärning: Körde ner till skolan och hjälpte till trots förkylning

Inga kommentarer: