onsdag, september 19, 2007

Hyfsad dag

Idag har inte hänt allt för mycket. Mest suttit och läst på inför dykarcertet. Hade den första lektionen idag och det var ganska okej. Men det var upprepningar mest av vad som står i boken, så lärde väl mig inget nytt direkt. Men rätt skönt med lite info om vad som händer framöver och så, men dyk och så. Dock kommer jag inte att få dyka förrän tidigast första veckan i oktober, både för att den obligatoriska läkarundersökningen är då och för att jag med största sannorlikhet har öroninflammation... Och dyka med det kan inte vara nån höjdare.
Vi är en ganska hyfsad grupp nu. Det är jag, Elin, Conny, Lee och Samuel (Connys kompis). Från början ville Jonas och hans pappa varit med men tyvärr så skulle de inte hinna. Synd. Gillade Jonas pappa! Hihi!
Borde ta tag i MapInfo-övningarna imorgon. Ligger efter, men är halvklar med de tre som ska göras nu. Så kanske imorgon. Sen har jag bara en Idrisi-uppgift efter det kvar. Sen ska det förbaskade projektarbetet och hemtentan göras. Suck. Ska ringa Jörgen imorgon...

Hade kaffegäst här innan, igen. Börjar bli en liten vana... :) Alltid kul att få besök! Och kaffe är ju gott så... Träffat Jonas mycket nu på sista tiden, och trivs verligen tillsammans med honom. Trots att han är ful på insidan.
Gjorde nämligen dagens goda gärning idag då han var här. När vi drack kaffe så såg vi en tanta som fastnat i ett hål där de håller på och bygger ett hus, precis utanför mitt fönster. Då hon fortfarande inte kommit loss efter en stund, och efter att Jonas skrattat ett bra tag, sprang jag ut för att hjälpa. Och han bara skrattade. Så - Jonas är ful på insidan. :)

Har just nu en ganska jobbig diskussion på msn. Tror dock inte kompisen vet om att jag tar illa vid mig. Svårt det där...

Inga kommentarer: