torsdag, september 20, 2007

Min bäjbis är på resa utan mig...

Var hemma från skolan. Igen. Jävla förkylning, försvinn! Tänker ringa vårdcentralen imorgon igen, för nu måste de göra nåt. Jag har varit förkyld med snuva och hosta i tre veckor (att det kan ha något med badet i almedalen förnekar jag helt!), och ont i örat i en vecka imorgon... Och så kan det ju inte vara! Och får ju inte dyka så som det är nu. Bajs-förkylning!!
Lovade mig själv att vara hemma idag, men då jag klev ur duschen vid 11 såg jag att jag fått ett sms av Marie (Dyk-Marie) om att de håller på att bärga en kanon från 1500-nånting i hamnen, så jag kastar mig iväg för att se! Vill ju också dyka och hitta kanoner...
Sen åkte jag hem och gjorde klart ytterligare en MapInfo-uppgift *klapp på huvudet till duktig Annie*. Sen vid halv tre kom min dagliga kaffegäst! Som åt upp den sista glutenfria kakan jag hade. Sån tur att jag hittade mer på ICA Atterdags nyss, så jag har nåt att bjuda på imorgon! ;) Idag fanns inga tanter i nöd utanför fönstret, så vi bara satt och småpratade lite. Riktigt trevligt med våra små kaffestunder... Han klagade dock lite på min pinuppa-bild till Hanna. *morr*

Efter det åkte jag och lämnade av min bäjbis. Min underbara, underbara, söta stackars kamera. Den har troligtvis fått sig en stöt, då objektivet var paj med. *suck* Blev riktigt förvånad över att killen bakom disken var så hjälpsam och fattade vad jag pratade om. Och han slungade vant upp kameran och öppnade batteriluckan för att se om batteriet var där! Han har säkert en sån kamera.. eller sålt många liknande.. :) Snäll och duktig var han i alla fall! Men nu är den iväg, min lilla bäjbis. Lite orolig faktiskt.. tänk så skickar dom den i paket så den får massa stötar? Eller att de repar displayen? Eller pillar i den där de inte ska pilla? *orolig*

Sitter och är lite på helspänn nu... Det ryktades nämligen om att Tv-licens-iglarna är påväg hit för att kräva oss stackare på pengar. Äger dock ingen tv, men funderar på om de kan kräva mig på pengar ändå, för att jag har datorn och tillgång till den gemensamma tvn? Hoppas inte...

2 kommentarer:

Angelica sa...

Är du folkbokförd hos dina föräldrar fortfarande så behöver du inte betala tvagift tror jag. Och det borde du ju heller inte göra iofs om du inte ens har någon tv :P

Nattens Drottning sa...

Radiotjänst i kiruna ringde mig idag (jag kände mig så värdefull och älskad och verklig....) och jag sa att jag har tillgång till en allmän tv...och jag behöver inte betala något, så troligen inte du heller. Puss!