tisdag, september 25, 2007

GIS-fis och FUM-helvete

Suttit halva dagen med mitt GIS-projekt idag. (GIS = geografiska informationssystem, en kurs vi läser i skolan typ...) Tror att jag tagit mig lite vatten över huvudet (lämpligt eftersom mitt projekt handlar om att höja vattennivån till järnåldersnivån i en karta i programet), då det är mycket att göra på kort tid. Men vi får väl se vad jag hinner...

Andra halvan av dagen har spenderats på FUM, som är kårens fullmäktigemöte där jag har ett mandat. Och vi satt från 5 (jag var där från halv 5) till lite över 9! Höll på att bli knäpp på alla "motioner", "yrkanden" och "Är det fullmäktiges mening att bifalla...". Satt och filosoferade lite då jag hade allt för tråkigt (alltså mest hela tiden). Vilken skillnad det är på folk i de olika ämnesföreningarna alltså. VisEkon är riktiga snobbar, och de skämms inte för det heller. De flesta passar in i mallen för en typisk ekonom... Game är snubbar som bara tossar runt och är allmänt förvirrade. Hade de fått som de velat hade väl Fum'et hållts via msn eller nåt. GoNat är få och sa inte så mycket, dock lite omständiga när de väl talade. Och vi i Hugo ville bara därifrån och ha det snabbt och effektivt avklarat. Vilket det hade varit om alla var insatta i vad det var vi skulle besluta (vilket var utmailat till alla innan.. ). Suck.

Ingen kaffegäst idag heller. Synd. Det hade verkligen förgyllt min dag annars. Men tyvärr ser det ut som om den "eran" är slut nu, på ett bra tag i alla fall. Ja, ja, har glutenfria kakor om nån vill ha... :)

Inga kommentarer: