tisdag, september 18, 2007

Läkartid och dykarcertifikat

Tog mod till mig imorse och ringde läkare. Har tydligen en egen läkare, en kvinnlig som lät jättetrevlig! Så nu har jag mitt livs första egenbokade läkartid... Och är redan nervös. Jag är nämligen rädd för sjukus. En fobi... Tunnelseende, feberkänsla och pulsökning. Ett typiskt flyktbeteende. Även om jag vet att det inte är något farligt, även om jag är där för att hälsa på någon så inträffar detta. Och ja, jag vet att ingen kommer och attackerar mig och vill ta mitt blod bara för att jag går på ett sjukhus, men säg det till min kropp...
Tror att det är min blod- och sprutfobi som har släpat med sig sjukhusrädslan. Visa mig blod och jag blis svimfärdig. Och mår kasst. Riktigt kasst. Och det spelar ingen roll om det är mitt eget blod eller någon annans. Att se det på tv går dock bra... Cityakuten är ju den bästa tv-serie som någonsin gjorts, men att jag skulle ha den som favvo-serie motsäger sig självt lite. Eller? Där vet jag ju att det är fejk... Men ändå.
Vet inte riktigt varför jag är nervös för att bara gå och få en allmän läkarkoll. Borde ju inte vara några problem... Eller, kanske. Är jätteförkyld så hon kan av råda mig, men utöver det borde det inte vara något. Men ska prata med Marie idag och se vad det innebär...
Imorgon är min första "dyk-teori-lektion"! Ska bli så intressant! Hoppas verkligen att Conny dyker upp!

Inga kommentarer: