tisdag, augusti 14, 2007

Medeltidsveckan är slut och nu är det vardag igen

Sitter här och drömmer mig tillbaka. Nu är det ju slut. Och det har varit en riktigt fantastisk vecka fylld av bara skoj! Träffat så mycket roligt folk och hunnit bli kär på kuppen. Hihi! Eldpojkar är fina.
Så nu har jag levt i två dagar av vardag, och längtar till nästa år... Pratade med Camilla häromdagen om hur vi skulle sammanfatta veckan i fem ord. Ska se hur det går nu...

Hetta: Vädret har varit toppen och ibland kan det nästan varit för varmt. Sedan har jag ju sett en hel del heta pojkar (både med och utan eld. Pojkar i medeltidskläder är fina de med!).

Barfota: Har man inga skor eller vill slita på sina egentillverkade vikingadojjor får man gå som naturen skapt en. Barfota. Skönt och fritt, men fy på dom som skräpar ner med glas och annat barfota-farligt skräp. Blev en tur till vårdcentralen idag med Camilla och hennes fot...

(fina) Pojkar: Det kryllar av fin-fina pojkar på Gotland. Vissa har man lärt känna bättre, andra beundrat på avstånd. Trix-killarna har ju både medeltidskläder och eld... Vissa önskar man att man lärt känna mer. Tyvärr så bor ju inte alla här...

Glädje: Så mycket kul, så intensivt kul har jag nog aldrig haft! Det har varit nånting varje dag och man har flytt vardagen, och ersatt den med vindrickande på strandpromenaden och medeltidsdans!

Inspireation: Nästa år ska jag ha bytt ut mina vikingakläder mot medeltida. Helst hade jag velat ha dom redan nästa vecka under den medeltida banketten som avslutar konferensen. Men thats life! Och ska kolla upp vad det kostar att ha ett marknadsstånd på marknaden nästa år...

Fotat massor med. Ska lägga upp dom på bilddagboken som jag skaffat!

Inga kommentarer: