söndag, september 16, 2007

En riktigt bra helg, en riktigt bra dag!

Trots förkyling och något som kan vara öroninflammation har denna helg varit riktigt, riktigt bra!
Fredagskvällen spenderades hos Fredrik där vi spelade Tintinbrädspel, Risk och tittade på film. Dock var det där som jag fick superont i örat... Så hade jöttesvårt för att somna på natten sen.
Lördagen var det fest! Camilla och Sirie hade kombinerad inflyttningsfest och födelsedagsfest. Sirie fick sig ett presentkort på en piercing (på samma studio där jag ska tatuera mig om mindre än en månad..!) och till Camilla köpte vi fiskar till hennes akvarium! Trots lite spökerier som resulterade i att två fiskar dog innan hon fick dom, blev hon glad! :) Senare på kvällen drog vi iväg till Volontär (ett studentlägenhetsområde) och tittade in på arkeologettornas förfest! Min man var där.. Jo. Jag är ju numer gift med Erik. Vi gifte oss sista dagen på nollningen efter nollegasquen på Rindis trappa. Inte alla som lyckats med det... På väg därifrån hittar vi Christoffer som såg lite vilsen ut (hihi) så vi släpade honom mer eller mindre villigt med oss till Rindi! Där drack vi lite till (precis som vi behövde det.. inte.) och dansade. Efter en stund kom Jonas dit och svängde även han på de lurviga. Tills han helt plötsligt försvann. Fick höra att han gått hem för att han mådde dåligt. Ni förstår, Jonas är glutenintolerant.. och troligtvis hade dumma Packhuskällaren mjöl eller nåt i köttfärsen i nachotallriken som han åt där tidigare under kvällen. Dumt, dumt... Var lite orolig för honom, stackaren.
Då Rindi stängde knatade vi (jag och Sirie) med Christoffer hem till hans och Jonas lägenhet. Där lyssnade vi på musik och pratade lite.. Och han och Sirie började brottas i sängen. Kände mig lite överflödig så jag bestämde mig för att kolla till Jonas. Han var halvvaken, då vi troligtvis väsnats lite. Men gud så ynklig man kan vara då.. Hihi! Men det var faktiskt synd om honom, men ändå... Satt där och pratade en bra stund med honom och gick sen in till de andra två igen. Där låg vi till kl. 4 nästan då jag släpade mig hem och drog med Sirie. Och ändå tyckte Christoffer att vi gick hem alldeles för tidigt. ^^
Idag skulle jag, Fredrik och Sirie på auktion i Klinte, men då jag var den enda som kom upp i tid så sket det sig... Men jag har haft det riktigt bra idag ändå, trots förlorad skönhetssömn. :) Eftermiddagen fram till 23.00 typ spenderade jag hos i Jonas och Christoffers lägenhet. Först spelade jag och Jonas tv-spel (där jag lät honom vinna så han skulle vara glad) och drack kaffe. Tittade på lite anime med! Sen kom Sirie och vi gick och handlade mat. Anledningen till detta var just att jag lovat att laga mat åt killarna, så man får ju hålla sitt löfte! Så tillagade smördegsinbakad fläskfilé, med ädelost, sparris, champinjoner och majs i. Jonas fick en specialare utan smördegen... Men han åt typ mest ändå så han måste ha gillat det i alla fall! Till detta blev det klyftpotatis och bea-sås!
Efter maten slog vi på en film och sen bara umgicks vi. Vi gjorde inte nåt särskilt utan bara var... Och det är länge sen jag mått så bra av att bara ta det lugnt med goda vänner. :) Trivs verkligen i det lilla gänget vi var idag. The fantastic four!

Dagens chock: Jonas mycket slående chimpansimitation i köket. Goofy! ^^

Inga kommentarer: