måndag, september 10, 2007

Nu är det vinter igen. Suck.

Eller höst i alla fall.

Det märks jättetydligt här i en sommarstad som Visby. Affärer stänger eller ändrar öppettider, de flyttar 30 skyltarna i hamnen och tar bort kravet på p-skiva utanför skolan. Och det blåser och regnar mer. Tog en liten promenad innan och det halvregnade. Regnet hängde i luften och man blev inte blöt, men jackan blev fläckig av regndropparna som träffade mig. Och värst av allt, jag fick den där tunga "Åh, nej-inte-höst-en-gång-till"-känslan.
Rensat ut mina sommarkläder nu med. De står på golvet i en påse och väntar tillsammans med ett gäng lådor på att bli utburna till mitt förråd, som i sin tur behöver en rejäl städning. Det är inte klokt vad man samlar på sig när man bor i en trea... För att sen flytta till en etta. Behöver nog göra mig av med nån pysselhobby tror jag. Har alldeles för mycket pyssel.

Men mår bättre i sinnet idag i alla fall. Pratat lite med några av de som behövdes prata med, så det känns bättre.

Fick min nya lilla fina kamera idag med. Och köpte mig ett bonzai-träd! :D

Inga kommentarer: