torsdag, september 06, 2007

Nollningen snart slut...

Och vilken nollning sen! :D Jag har haft nästan lika kul som "phadder" som under min egen nollning. Nolletröjan och Phaddertröjan är ganska lika nu... Nerklottrade med allt möjligt konstigt och nerkladdade med saker jag knappt vill veta vad de är. Nolletröjan fick sin dos av Gotlandsdricka, nollevin, fiskrens, såpa och annat gegg. Phaddertröjan har en blandning alkoholhaltiga drycker, mjöl-vattendeg, almedalsslem och diverse annat. Den ska snart åka ner samma påse som nolletröjan. Tvätta?! Nej, såna tröjor är det nästan dödsstaff på att tvätta. Som med overallen ungefär.
Och min overall börjar faktiskt bli ganska fin. Märkerna sys på med jämna mellanrum och den börjar få ett sån där "använt" utseende... :) Lera, smuts, dryck och deg... Mumma!

Hade riktigt kul igår på nollningen. Var gruppphadder, vilket innebar att jag och ett gäng phaddrar till hade ett nollelag och gick med dom på de olika stationstävlingarna. Ett bättre sätt att få kontakt med nollorna finns inte! Hittat ett helt gäng jag tycker om! Jo, så är jag förlovad också. Med Erik. Inte vet jag riktigt hur det gick till, men vi ska gifta oss på lördag.
Sen på kvällen var det Rindi som gällde och jag var verkligen på partyhumör! Och musiken var perfekt! Och med trevligt sällskap så kunde ju kvällen inte bli annat än lyckas! Tack särskilt till Sirie, Jonas och Toff! Och kom ihåg vad du lovat Jonas nu... dansa på fredag! :D

Längtar till lördag. Då är det dags för årets Nollegasque. Då nollor blir ettor och nollningen avslutas. En nollegasque är en finsittning så tänkte leta upp min bronsfärgade klänning med tyll, som jag knappt använt... Använde den dock på min egen nollegasque, but who cares? Erika ska använda sin kina-klänning som hon hade då med så. :)

Sitter här nu och äter spaghetti med ostsås, lyssnar på musik (ibland lyckas iTunes fixa en ganska bra random mix. Just nu rullar Peps Persson... ), skriver vilka som ska bjudas på min födelsedagsfest och allmänt filosoferar. Shit. Jag är 20 snart... Dags för ålderskris snart? Bara tio år kvar till man är 30. Undrar vad man gör då? Jobbar, har familj (kanske barn??!), bor i hus nånstans? Är man kvar på Gotland eller flyttat? Och vart? Inte Värnamo i alla fall tror jag... Och vart jobbar jag? Är jag arkeolog eller kommer jag hamna på SCA som resten av släkten...? Inget ont om att jobba på SCA nu för er som känner er träffade, men det är ett ställe jag känner att jag bara jobbar på periodvis, som sommarjobb tex... Oj. Känns så avlägset....

Inga kommentarer: