tisdag, december 11, 2007

Money, money, money....

Var nyss inne på CSNs hemsida för att kolla hur stor kommande utbetalning är... 5587:- kommer den ligga på. Så då överlever jag förhoppningsvis kommande månad ganska bra, med tanke på att jag ska snylta på mamma och pappa jul och nyår. Insåg innan med att jag kommer att kunna stanna i Värnamo till runt den 14 januari om jag vill, så vi får väl se!

Till min stora glädje och förtjusning upptäckte jag att CSN höjt studiemedlet inför nästa år! 7442:- kommer jag att ha att leva på i månaden nu till skillnad från de tidigare 7364:-, vilket innebär en höjning på nästan 100:- i månaden! :D Wohoo!
Tyvärr kunde jag inte låta bli att klicka på länken "aktuell studieskuld"... Vad jag fann där var inte till lika stor förtjusning. "Total skuld: 69,614 kr". Så räknat ut att efter mina tre år kommer jag ha en skuld på över 150 000 till farbror Staten. Bara räntan i år har gått på 900:-. Att det ska vara så dyrt att plugga. Morr. Helt plötsligt börjar det året jag planerat att läsa utöver programmet enbart ses som 50 ooo+ till skulden. Suck.

Nu är i alla fall hemtentan som släpade efter klar efter en dags arbete! *duktig flicka* Så imorgon blir det skola på förmiddagen, lite julklappsshopping för de få kronor jag har kvar (ska nog växla in min sparbössa bestående av småpengar) och sen ska det kämpas med MapInfo! (Dataprogram som skapar kartor, har två uppgifter som rest på det...).

Hittade just en 25:- premiecheck på Ica! Wohoo! Maten för resten av veckan fixad! :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk inte på studielånet, ett par hundra tusen i lån, vad är det..pfzzst...ingenting egentligen om du räknar in inflationen och tidsaspekten tills du har betalat detta!

Anonym sa...

900 i ränta är väl ingenting på den summan....:P