onsdag, december 26, 2007

Slut med jul?

Eller nästan... Ska fira jul med morfar ikväll, men det får bli avslutningen på denna jul. Gått fort faktiskt. Fast så har det ju inte riktigt kännts som jul heller.
Den här julen var inte riktigt som den brukar. De senaste tre åren har jag varit med Lorenzo och hans familj på julafton också med grötfrukost och julklappsutdelning i Forsheda. Så det känns konstigt att inte träffa dom på jul... Och i år var vi inte hemma på Bergåsa på kvällen heller, utan ute hos mormor och Thomas i Hillerstorp. Vilket var mycket trrevligt men det kändes inte som vanligt riktigt. Men det tycker man nog aldrig om julen...
Fått massa fina julklappar i alla fall! Pappa hade köpt startkablar och en bogserlina blandannat. Tråkigt kanske men nyttigt! Och fick ett underställ, pengar till dykutrustning, tebaljor(/temuggar strl XXL), spel, pyssel, en tröja m.m av mamma och pappa. Av Hanna fick jag ett snyggt ankh-halsband (som min tatuering), av farmor ett trancher-set (kniv och "gaffel") och öronhängen. Av mormor fick jag en kofta, trosor och en av mina silverskedar. Av "tomten" (hemlig 100:-julklapp) fick jag två jättefina vinglas!
En av de helt klart bästa julklapparna fick jag av Magnus! Jag fick Lokes skiva, SIGNERAD! ("Till Annie, Loke") och en Loke-tröja! Lycka!

Imorgon bär det av upp till Hjortkvarn och Magnus för att träffa honom och hans familj. Är faktiskt lite nervös... Första intrycket är det som består... Men det ska nog gå bra! Så länge jag träffar Magnus så blir allt bra!



Igår lyckades vi samla vårt tjejgäng för första gången på alldeles förlänge och åkte ut till Frida och åt, drack och sjöng SingStar! Angelica, Jenny, Frida och Ylva, I löööööv juw!
Kan tillägga att det blev en hel del alkohol inblandat mot slutet vilket filmklippet avslöjar...

Ska även passa på att säga ett stort grattis i lite efterskott till Jonas som fyllde år igår! Grattis, grattis! (Och jag håller på att lära mig introt till låten Jonas, så jag lovar att spela den för dig!) *kramar om*

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj... herregud vad pinsamt. Vilken tur för dig att jag inte är på jakt efter en karl, för med den där videon har du nog skrämt bort varenda man på flera mils avstånd!

Jag vet att jag inte kan sjunga ju... jag liksom, glömmer bara bort det när jag är full.