onsdag, december 12, 2007

Kamera, min kamera, vart är du?

Saknar min kamera nåt så grymt. Och då jag inte fått något vidare besked så tog jag och traskade dit idag för att se vad som händer. Lämnade in min bäjbis 2e september så tycker att det är dags snart.
Kommer dit och står i kö en stund, känner igen killen i kassan som tog emot min kamera och hamnade hos honom. Men där slutade min tur.
Jag hivade upp lappen som jag fick då jag lämnade in kameran och sa att jag ville veta vad som har hänt. Han knappar en stund på datorn och ser att ingen ny information har kommit sen jag var där sist för 2månader sen. Han tycker att det är minst lika skumt som jag, så han ringer till serviceföretaget nånstans på fastlandet. Och hamnar i telefonkö. En lång sådan. Väntar och väntar... Lyckas ha en ganska givande diskussion om systemkameror med killen medan han är i telefonkön. Väntar lite till och ytterligare lite... Smsar lite. Väntar. Killen försvinner en sväng. Kommer tillbaka. Väntar. Väntar lite till. En halvtimma passerar och jag inser att jag är superhungrig! Väntar lite till. Killen lägger på och ringer till firman de skickar allt till först, som förklarar varför jag inte har min kamera. Ett datafel. Ett jävla datafel!

En reparation ska inte ta mer än en månad upplyser killen mig om, så mina tre är på tok förmycket! Tydligen har mitt godkännande av prisförslaget (på 3300!!!!) inte gått fram till företaget någonstans på fastlandet som har min kamera. Men nu ska de ha fått det. Men det betyder att jag hade kunnat ha min kamera nu, bara datorkrånglet inte inträffat! Fan, hatar det lilla företag i Roma som inte kan hålla koll på sina datorer. Ville ju haft kameran innan jag åker hem över jul, då jag har massor jag vill fota. Nu kommer jag inte se den förrän kanske i mitten av januari, vilket betyder fyra månader utan min älskling. Suck.

Ett stort plus till den trevlige killen på expert i alla fall!

Inga kommentarer: