söndag, december 23, 2007

Julafton imorgon?!

Julkänslan är lika med ca 25 på en skala 0-100... Så att det är julafton imorgon har inte riktigt gått in i mitt huvud.
Men visst är inte jularna som när man är liten längre. När man var liten var det jättespännande och julkänslan byggdes upp redan första december med julkalender på tv, chokladkalender, mammas hemtillredda julkalender med godis och pyssel, ljus-stunder i skolan, julsånger och julavslutningar...
Visst, mycket av det går att fixa nu med, men nu har julen istället bytts ut mot julklappsstress och ekonomi-oro. Julkalendern går alldeles för tidigt på morgonen för att jag ska orka titta och visst är den sämre nu för tiden än den var då man var liten (Pettson och Findus, Mysteriet på Greveholm och alla de där andra mys-kalendrarna). Dock gillade jag förra årets lite granna, särskilt den där lilla svarta lurviga som dök upp på massa konstiga platser...
Dock har jag försökt att bygga upp julstämningen med ljus (är värmeljusmissbrukare), julpyntat i lägenheten (lite grann i alla fall), haft två (!) chokladkalendrar, ätit pepparkakor...

Nyss tog jag ett riktigt julbad, har målat naglarna julröda och sitter och lyssnar på julradion på nätet i ett sista desperat försök att få till lite julstämning.



I don't want a lot for Christmas
There's just one thing I need
I don't care about the presents
Underneath the Christmas tree
I just want you for my own
More than you could ever know
Make my wish come true
All I want for Christmas is... M

Mariah Carey-All I Want For Christmas Is You

Inga kommentarer: