lördag, december 22, 2007

Saknar men lycklig

Är i Värnamo. Äntligen!
Och är så kär! Och så lycklig! Magnus, min Magnus... Fjärilar i magen och snurrande lycka. Men man får vara fånig när man är kär. Vi har ju fått lov av Sven och då får man det.

Men nu är det ny count-down, då han "rymt" till sin familj i Örebro för att fira julen där (som att ta godis från ett barn...). Så jag saknar massa jättemycket nu! Fick min julklapp innan han åkte och han fick sin... Är nästan sjukligt nyfiken! Meeeen! Ska inte öppna innan julafton!

Men som tur har jag Sven kvar som har tagit hand om mig igår och idag. Insett att jag blir som ett barn när det ryker fram en gitarr i händerna på nån som kan (läs Magnus eller Sven). Sitter helt lyrisk och lyssnar! Så Sven har spelat och sjungit massor för mig nu. I like!





Just nu är det är det julgodiskok nere i köket med mamma, pappa, Millan och Jocke (Hanna och Albin på ett hörn). Gjorde min del, mumsigt Rockyroad-godis! (se recept nedan), och slickade ur skålen med smält choklad sen! Mumma!




Rockyroad godis

600g Mörk god Choklad
10-12 marshmallows (eller två nävar mini)
3 dl salta jordnötter
1 dl pistaschnötter
2 påsar dumlekolor


Dela dumlekolorna och klipp marshmallowsarna, blanda med nötterna i en skål. Smält chokladen i vattenbad och häll sedan över blandningen. Rör runt så chokladen täcker blandningen. Smeta sedan ut allt på en plåt med bakplåtsapper på i ett ca 2cm tjockt lager. Strö eventuellt över lite nötblandning för att det ska se snyggare ut. Sätt sedan plåten i kylen och låt stelna. Skär i bitar och mumsa på!

Inga kommentarer: