tisdag, december 18, 2007

Studentliv och hemfärd

Idag åker jag hem. Till Värnamo då alltså! Och det ska bli så skönt med lite semester från ön och studentlivet ett tag!
Insett att jag verkligen levt studentliv denna terminen. Och att jag faktiskt är halvvägs genom min utbildning nu. Var på sista föreläsningen idag innan jul (dock inte sista för terminen då den slutar i januari...), och det kändes faktiskt lite ledsamt. Halva tiden har faktiskt gått! Men vilken tid det har varit sen... Wow! Inte trodde jag att det var så kul att plugga på högskola faktiskt!
Jag har verkligen gjort allt det där som man ska som student, men mer ska det göras! Jag går på Rindi nästan varje helg, jag har köpt overall, jag har munktröjor med skoltryck, engagerar mig i kåren (både styrelser, fotoutskott och barjobb), går på föreläsningar, klagar över dyr och onödig kurslitteratur, får studiemedel som inte räcker hela vägen, bor i korridor, kommer överens med korridorgrannar, kommer inte överens med korridorgrannar, spontanfestar nån gång ibland mitt i veckan, hittar på bus (räddar fula apor...), bott i säsongsboende där jag var tvungen att flytta ut till sommaren, upplevt Gotlands sommarliv, åkt pulka på vintern, är med i festförening (Taaaaikooon!), dricker ofantliga mängder kaffe vissa dagar, dricker lite för mycket alkohol ibland, äter alldeles för lite, äter alldeles för onyttigt ibland (dagen-efter-pizza på Sunes!), har ett diskberg i diskhon, har ett tvättberg i tvättkorgen, badat i Almedalen, skaffat maaaaassa kompisar, har en "egen Gamare", sjunger oanständiga visor på vägen till krogen, går på sittningar, sjunger oanständiga visor på sittningar, har facebook där jag knappt vet vilka alla mina "vänner" är, har flera gig bilder på datorn från fester, levt ett ordentligt par-liv, levt ett ordentligt singelliv..... Herregud vad grejer man hittat på! Och mer ska det bli! Wohoo!

Fältis är faktiskt ett bra ställe att bo på som student. Här bor ca 45 studenter under samma tak, 3 kök/allrum, 4 våningar (en hiss!). Men det har nog lika många nackdelar som fördelar. Det är alltid nån man känner som är hemma (positivt). Det är alltid någon som har koll på om man är hemma, och om man har sällskap (negativt). Det ligger kalsonger och en strumpa i trappen (Ehum?). Tvättiderna är alltid bokade då underkläderna tar slut (alla har samma tvätt-rytm? - negativt!). Man kan ha fest i allrummen (positivt). Behöver man låna något så har alltid någon det man behöver (positivt). Vissa mindre trevliga grannar (negativt). Och så vidare...

12 timmar kvar tills jag är i Värnamo nu. Och det ska bli så sköööönt! Känner dock att jag kommer glömma hälften av allt jag borde ta med här... Men men.

Inga kommentarer: