måndag, juni 04, 2007

Livet är nog ganska bra ändå...

Nu har det lugnat sig ordentligt på Lorenzo-fronten... Är inte alls så ledsen längre. Men pojkfronten i allmänhet är lite virrig. Funderar på att skaffa nån slags kösystem! Haha! Är så jäkla rädd bara för att göra någon ledsen. Vet ju inte själv än vad jag vill. Vet bara att jag behöver en hel del "me-time"...

Vad har hänt annars då? Hum... Haft fältkurs nu i 4veckor ungefär och vi har varit ute och grävt på Ajvide, Eksta socken, ca 5mil söder om Visby. Ajvide är en neolitisk gravplats och troliftvis fångst- och slaktplats av säl och kanske svin. http://mainweb.hgo.se/Inst/ks.nsf/d58a35499d98cdbdc1256df100359b6b/10dbaa046eb7cd7fc1256e6600502b0d!OpenDocument Vår grupp lyckades gräva hela 3 schakt då de andra grävde ett ungefär per grupp! Men kul hade vi i alla fall, trots få fynd för vår grupp och väldigt varierande väder...




I lördags hade jag mitt första betalda foto-jobb! Ett som jag fick via annons! Så jag spenderade större delen av lördagen med att fota ett bröllop! Brudparet var så trevliga och så lätta att ha och göra med. Och bröllopet... Åh! Det var mitt drömbröllop helt klart. Kanske inte att fota, men ändå... De gifte sig utomhus på en liten kulle i skymningen och det var så vackert! Men bilderna vi tog tidigare på dagen blev destå bättre!





Idag har också varit en riktigt trevlig dag! Var i skolan först där vi håller på att iordningställer alla fynd för att skickas till museet... Sen vid halv tre ungefär så hämtade Jonas mig och jag följde med honom då han tatuerade sig. Jag ville prata med tatueraren och han behövde nån som som höll honom i handen... Och han behövde verkligen den där handen. Haha! Men det var riktigt trevligt att sitta där och hålla honom i handen och prata i en och en halv timma. Efteråt åkte vi och åt lite glass...



1 kommentar:

Angelica sa...

Vilken härlig bröllopsbild! Roligt. Men du måste ju ta en bild på själva taueringen också, inte bara på grabbens armhåla O_o