måndag, juni 25, 2007

There and back again

Midsommarhelgen bara flög förbi. Och inte mcyket blev som jag tänkt.. Tyvärr. Men nu har jag flyttat i alla fall till Fältgatan. Förhoppningsvis behöver jag inte höra mer från min gamla hyresvärd nu, men jag vet inte.
Åkte tidigt på midsommarafton till Oskarshamn där vi tog båten över. Ganska skönt att ha mamma och pappa med mig över faktiskt... På kvällen sen var det midsommarfirande 50meter från fältgatan så jag hade nära och bra hem... Kom dit utan Conny och Lee först, men som tur var så var Anders och Palle där så jag kände någon i alla fall. Sen kom Conny, Lee, Jonas och några till som jag knappt pratade med under kvällen. Pratade mest med Anders faktiskt... Men det blev en lugn kväll och inget hände direkt. Men det var ganska trevligt ändå.
Lördagen spenderades med att packa och flytta på dagen. Stort tack till Conny och Lee för att vi fick låna deras bil! Annars hade det knappt gått... Sen stressade jag iväg till Conny o Lee för att lämna nyckeln och sen blev jag upplockad för att åka till Fårö där kvällen spenderades. Helt okej fest faktiskt med helstekt lamm och "snabbköpskassörskan". Och helikoptern. Vi får ju inte glömma den. Det var Maries bror som hade 30årsfest och han jobbar med sjöräddningen. Hans kompisar flygen helikopter och de kom. I helikoptern såklart! Och landade precis bredvid där vi var! Sen fick de åka iväg två gånger under kvällen på utryckning! Och det vad jag inte särskilt ledsen för... tihi! Love helikoptrar!
Söndagen avslutades flytten (lägenheten lämnades dock i kaos, men det är ett senare problem...) och jag och pappa hann gå på Fornsalen som är ombyggd. Ganska okej dock, men saknade lite prylar och så jag skulle velat sett. Som igelkottsflickan från ajvide blandannat. Och så hade de vänt på de djurhuvudformade spännerna som låg i en utställd grav tror jag...

Hur är det annars i mitt liv nu då? Jo, trött. Jobbar och sliter. Men annars går allt bra. Lite tufft att vara ifrån Gotland och vännerna. Men tror dock att jag behöver en paus från det livet ett tag ändå.
Shit, jag har mycket att tänka på nu, särskilt vad det gäller pojk-fronten. Har en hel drös efter mig med "friare"... Men vill nog inte ha nåt nu ändå, men det ska ju göras på ett snyggt sätt så att ingen blir ledsen. Men det värsta är att några av dom är i samma kompisgäng... suck. Svårt det där. Sen tror jag att ska jag ha nåt eller nån sen, så vill jag ha någon som JAG vill ha, inte nån som vill ha mig.
Tror dock att klöver knekt är nåt för mig och att spader kung kanske insett sitt fel... ;)



Fick EN kram i alla fall...

Inga kommentarer: