måndag, januari 21, 2008

Mjo då...

Kännt mig konstig idag. Lite apatisk nästan. Inget har varit riktigt bra, inget har varit riktigt dåligt. Allt bara liksom... är. Tråkigt värre.
Tror att sol-dosen häromdagen bara gav mersmak och att jag bara kommer behöva mer nu, och då det regnar känns det inte så hoppfullt. Våren ska inte komma nu, det vet jag, men då kan den väl sluta att ge små retliga smakprov?

Var i skolan idag på introduktion och första föreläsningen på vår nya kurs, "Arkeologi i dagens samhälle", som faktiskt verkar bli riktigt spännande. Det är en 15p kurs (ca 10 veckor) och det hela ska avslutas med en utställning vi ska utarbeta till påsk! Ska bli så spännande! Det enda som sänker betyget redan för kursen är den 3sidiga litteraturlista vi fått. Så mycket litteratur har vi aldrig behövt inför en kurs innan. Men så blir det väl när ett flertal lärare ska komma överens om listan... det går inte så allas litteratur kommer med, vilket ger oss maaaaassor att läsa. Visst, det verkar intressant... Men de kunde dragit ner lite på det.

Sen följde jag med Sirie till Tatuerings- och piercingstudion då hon skulle byta sin pinne i tungan som var lite för kort. Slutade med att hon fick en lite för lång, men ska byta ytterligare en gång nästa vecka. Fått ny tid där för min tatuering förresten. Är inte helt nöjd med den, så ska få gå dit och rätta till den gratis! Bra, bra! Så ska dit 22/2 (lätt datum att komma ihåg!).

Var inne och kollade mitt konto innan för jag behövde åka och handla... "Framtida insättning: CSN 9215:-" beräknad för imorgon! :D Blev överlycklig! Så kunde åka och handla utan dåligt samvete nu... Men ska sätta mig strax och gå igenom ekonomin för månaden... Har endel räkningar, bilskatt och kameran att lösa ut, men det får gå.

Haft ont idag... Mer än vanligt. Känns som om allt krånglat idag. Ryggen, örat och knät. Suck. Nån som vill byta?

Väntar på något som kanske kommer att göra mig lite glad idag i alla fall... Om Magnus kunde komma ut på msn snart. :P

Inga kommentarer: