onsdag, januari 30, 2008

Jag är en hjälte och pojkvännen en rockstar!

Igår hade jag te-gäst här. Tim, en skittrevlig kille som Magnus känner sen innan. Han bor i Slite (andra sidan ön) och jag träffade honom då jag var utanför Örebro hos Magnus föräldrar (rörigt värre det blev...). Vi sat här och drack (alldeles för-)mycket te och pratade massor! Gillar honom starkt! Trots hans till synes läskiga utseende och smeknamn ("döden"), så kom vi mycket bra överens. Senare skulle jag iväg med Sirie och Camilla för att dansa, så jag släppte av honom på busstationen där han skulle hoppa på bussen hem och åkte för att hämta Sirie.

Vi skulle lära oss dansa var det tänkt, hiphop-street närmare bestämt. När vi sitter där så får jag ett sms av Tim där han skriver att han får gå en bra bit hem då det uppstått "komplikationer". Ja, ja tänkte jag och hoppade i dansskorna. Det var ganska kul att dansa, trots att resten av gruppen var 15-åriga tjejer... bristen på koordinationsförmågan till trots var det kul! Men tyvärr så kan jag inte fortsätta...

Då jag kom hem så smsade jag Tim för att höra om han kommit hem, och då får jag reda på att han var utanför Bro, vilket är knappt halvvägs!! Så jag satte mig i bilen, hjälte som man är, åkte och köpte varsin cola (behövde socker och antog att han var törstig) och gasade iväg till honom. Hittade honom med nöd och näppe vandrandes i mörkret mitt ute i ingenstans (kolsvart som han var så tog det lite koncentration...). Han blir överlycklig för colan och för att jag kom, så gasade vi iväg till Slite. Där fick jag en rundtur i hans lägenhet och åkte därefter hem...



Nu ikväll så har jag varit lite nervös... Blind (bandet Magnus och Sven är gitarristerna i) spelade idag i Malmö på en tävling. Så jag var minst lika spänd som de... Men pratade med honom nyss och det hade gått jättebra! Så nu kan jag pusta ut, och får reda på runt 12 vilka som vunnit. Hittade bilder på dom på Bandits hemsida, sen de spelade på Bandit Boat (klicka för att se resten av bilderna). My boyfriend is a rockstar! På riktigt! Är så stolt!


Inga kommentarer: