onsdag, januari 16, 2008

Long time, no bloggi'n

Är ett bra tag sen sist jag bloggade. Inte lika länge som det känns som dock, men tänkte att nu är det dags att uppdatera!

Kom tillbaka till Gotland i natt och efter ca 5 timmars sömn skrev jag imorse salstentamen som handlade om Photoshop... Haft väldigt blandade känslor för den här kursen. Photoshop är jättekul och har lärt mig mycket som jag kan ha användning för senare till mitt fotograferande. Men det som sänkt "betyget" rörande kursen är GIS-momentet som jag bara tyckte var tråkigt, tråkigt och åter tråkigt! Kanske beror det på att programmet vi lärt oss är ett program vi inte kommer att använda. Kanske beror det på brist på motivation. Kanske är det på grund av läraren... Men men. Får godkänt i kursen om jag bara gör klart de kvarvarande uppgifterna.

Annars har dagen idag mest bestått av saknad. Vaknade säkert 50 gånger inatt för att vända på mig för att ge Magnus en kram, och varje gång vaknade jag och insåg att han är 35 mil bort (ca 20 bil och 15mil båt...). Men där avstånd mäts i dagar och nätter men aldrig mil.... Och idag är det 29 dagar kvar. Pratat med honom 3 gånger på telefonen idag men det är inte samma sak alls...

Men på ett sätt är det ganska skönt att komma tillbaka till ön och kanske återfå en slags vardag igen. Och äta lite mer nyttigt än jag gjort i Värnamo nu. Varit där en månad och ätit massa gott. Hela tiden. Julmat, pizza, mammas mat, hamburgare... everything! Så måste ha gått upp en del... Ätit upp mig inför "studentsvälten" i slutet av månaden eller nåt. Och har ju faktiskt saknat allt och alla på ön... Rindi, Sirie, lägenheten, livet... det mesta. Så det är lite skönt att vara tillbaka, trots att Magnus är många dagar borta.

Måste ju passa på att skicka ett stooort grattis till Magnus! Han fyller 22 idag! Lite ledsen att jag inte kunde vara där hos honom...

Värnamo-vistelsen har varit bra och fylld av känslor, på både gott och ont. Hela spektrat har nog tittat fram under den månaden. Tänker väl främst på kärleken till Magnus och sorgen över Birgit. Fick reda på att hon gått bort samma dag jag skulle åka till Värnamo och det var ett tungt besked. Men är ändå glad att jag var i Värnamo på begravningen för lite mer än en vecka sen. Det var en ledsam begravning men så fint det var. Blommor, sång, prat och släkt... Jättefint! Och visst är det en begravning ett fint avsked även om det är tungt.


Vill bara tillägga att jag hatar distansförhållanden. En tanke som slagit mig det dygn jag varit här och han där.

Over and out.

Inga kommentarer: