söndag, januari 20, 2008

Grafitti och fiskpinnar

Sitter nu och mumsar på fiskpinnar efter att ha varit ute och gått en ordentlig runda!

För idag är det vår. Solen skiner och fåglarna kvittrar. Solen lockar ut människor, så folk påtade i trädgårdarna och var ute och gick... Så fint! Hittade till och med pysslingkragar vid vägen! Kändes inte direkt som om det var mitten av januari... möjligtvis mitten av mars, april nån gång.



Hamnade först vid ett av mina favoritställen på ön... En stor (laglig) grafittivägg som ligger mitt på ett gammalt militärt övningsfält. Jag älskar att gå dit, ta ett varv och titta på målningarna och kanske sätta mig ner och filosofera en stund. Suttit där många timmar sammanlagt nu... Och så blev fallet även idag... byggde mig en bänk av en planka och två utstickande metallpinnar i solen och satt där en bra stund och solade och njöt. Ringde Magnus och pratade en liten stund också. Ska strax ringa igen för då sitter han på tåget tillbaka till Värnamo efter att ha varit hos sina föräldrar i Hjortkvarn och tatuerat sig (fortsatt på sin sleeve)...



Fick nyss ett lite oroande samtal. Ska man behöva förlora hoppet för den eviga gulliga fluff-kärleken nu? Att livet ska vara så komplicerat... Hoppas att det inte gäller för mig och Magnus bara... Suck.

Inga kommentarer: