måndag, januari 28, 2008

Irriterande

Idag är jag irriterad. Riktigt jätte-massa-mycket irriterad.
Var nämligen nyss och lämnade in min älskade bäjbis, min kamera, till klantarna på Expert. Och varför då? Jo, för när de bytte delarna i kameran lyckades de paja knappen som lossar objektivet så man kan byta det. ILLA! Så nu kommer den vara iväg i ytterligare en vecka. Minst. Jag hoppas verkligen att jag hinner få den inom 10 dagar då Magnus kommer då. Vill ju fota då ju... Och har jag inte hunnit få den innan Loke kommer hit så går jag lös på någon inne på Expert. (Dock inte på han som hjälpte mig idag, för trots min odolda irritation så var han jättetrevlig!). Seriöst... är så besviken på reparationsnissarna som ska klanta till det med datakrångel och paja tidigare fungerande delar. Och visst visste jag att det redan innan, kände på mig att kameran skulle få åka tillbaka. Blir så less! Vill ha min kamera ju!

I övrigt har dagen varit hyfsad... Var duktig och tog mig till studenthälsan där jag bokat tid för att prata om min sjukhusrädsla och näsi intill fobi för blod och sprutor. Och det var väl givande. Hon pratade om vad det är som händer i skallen och hon förstod verkligen varför då jag berättade om de incidenter som jag tror gjort att jag blivit så skraj. Även om de sakerna inte är så hemska så påverkar de en verkligen... Även om man idag tycker att det var ganska fånigt. Men tyvärr så kan hon inte hjälpa mig mer än att jag kan prata med henne, men jag vill ju börja utsätta mig för det. Det är ju så man kommer över det, eller hur. Så för att gå vidare måste jag kontakta vårdcentralen, vilka var de som hänvisade mig till studenthälsan. Suck igen.

Idag är det 10 dagar kvar tills Magnus kommer. Längtar så det gör ont, men jag vet att allt blir bra när han kommer. Jag är så glad att jag hittat honom, för jag har nog aldrig känt mig såhär lycklig, kär och älskad som jag gör nu. Aishiteru Magnus också tambien! ;)

1 kommentar:

Hattcarl sa...

Kommer Loke? När då? Blir det på Rindi som förra gången eller?