fredag, januari 25, 2008

Drömmar

Idag hoppas jag på en bra dag. Det behövs... Ett par dagar nu har jag gått med en (troligtvis) inflammation i ryggen som verkligen har allmänpåverkat mig, vilket har resulterat i att jag varit hängig och trött. Igår hade jag nog feber, för när jag kom hem efter vårt textseminarium så däckade jag en timma i sängen och drömde såna feberdrömmar! Allt gick i slow-motion och alldeles för fort, saker blev större och mindre än de skulle vara och det kändes som om jag föll hela tiden. Och allt var i svartvitt. Det är enda gången jag är medveten om vilken färgsättning det är på mina drömar. Svartvitt då jag är sjuk, som alltid. Jag minns då jag var liten, så drömde jag alltid drömt samma dröm när jag var liten då jag hade feber... jag sprang i en lång korridor med psykadeliska mönster på väggarna som rörde sig och snurrade och bakom mig rullade ett stort klot. Och jag kunde springa i evigheter...

Jag drömde inatt med. Faktiskt så har jag inte drömt så här mycket som jag gjort nu de senaste veckorna på... eh... sen.. någonsin? Inatt handlade det dock inte om Magnus som det brukar, utan om döden. Tror begravningen av Birgit påverkade mig mer än jag tror... Drömde att min älskade gammelmormor dött och jag bara grät och grät...

Men det är också drömmar som gör att jag håller humöret uppe. Drömmar om framtiden, om hur jag kommer leva och hur det kommer vara. Längtar så jag håller på att spricka tills Magnus kommer, och fantiserar varje dag om hur det kommer vara då jag möter upp honom på terminalen. Längtar tills jag tänkt "överraska" honom på Blind spelning (han vet dock nu, för jag kände att jag var tvungen att berätta...). Längtar tills Loke kommer hit. Längtar tills allt det vi pratat om slår in...

Ikväll är det hårdrockskväll på Rindi, och innan det är det Bens födelsedagsfest. Och innan det kommer nog Nicole och Erika hit... Vi ska vara snyggast på stället! Har ju gjort lite fältstudier nu.. haha! Önskar bara att du var här Magnus!

Inga kommentarer: