lördag, september 09, 2006

Nu är man högskolestuderande då...

Japp! För två veckor sedan ungefär började man på Högskolan på Gotland. Så nu har det varit nollning i två veckor och ikväll är det grand finale! Nollegasque blir det ikväll! En såkallad finsittning, då vi nollor äntligen blir ettor!

Skaffade dator häromdagen! En Toshiba, en bärbar sådan! :) Men Telia kopplar inte in internet hemma förrän om runt 5 dagar så fram tills dess får jag nöja mig med skolans och bibliotekets datorer!

Visby är ungefär som jag hade tänkt det... Fast med fler backar! Men det är riktigt trevligt här men mycket trevligt folk. Och jag och Lorenzo hade sån jävla tur! Vi fick en lägenhet innanför murarna...! Men tyvärr så är det bara 9mån kontrakt, så till sommaren har vi ingenstans att bo. Men det hinner nog lösa sig tills dess. Annars får vi flytta in efter sommaren, men jag vill ju bo här då med!

Jag är lite deprimerad... Min kamera har varit inlämmnad på reparation nu, så jag har inte sett den på flera veckor, och just nu befinner sig den i Värnamo hos mamma och pappa... så jag får nog ta och åka hem snart bara för att hämta den! Bara för att jag inte haft den har jag missat en massa bra fototillfällen. Vi var tex. på en exkursion häromdagen och såg jättemånga fina ställen och jag tänkte bara på "Hade jag haft min kamera hade jag haft en fin bild där...". Jobbigt.

Nej, nu ska jag hem och laga mat, och sen göra mig iordning för kvällen!

Inga kommentarer: