söndag, augusti 12, 2007

Medeltidsveckan lider mot sitt slut...

Och vilken avslutning det blev! Vi var först på Trix show kl. 12, och den var riktigt kul. En show i Dilevas tecken... Från början var det bakfyllans och sen ilskans tecken, men det blev till sist Dileva. De klättrade, spexade och levde rövare. Men, Åh. Är sån fjortis vad det gäller dessa pojkar. Supertrevliga killar som är mycket trevliga att titta på, ur många bemärkelser. Hihi!
Lyckats få en hel del mycket bra foton på dom, så ska väl fixa med dom imorgon. Funderade på att maila endel till dom kanske. Men vi får se. :)
Sen gick vi och köpte de underbara grillspetten vi inledde veckan med, men tyvärr var de godare då. Suck. Sen gick vi till St Hans där Gråfötterna spelade! Gråfötterna är ett mycket bra och roligt lajv-band som jag sett på lajv innan. Köpte deras CD!
Efter det var en av dagens höjdpunkter. Magnus/Tröjjan och Marie skulle sparra mot varann. De tränar nämligen varsin kampsport... Och jag ska inte vara sämre jag utan dammar kvickt av min taekwondo kunskaper och gav mig in i leken! Så vi lekte en hel del runt i ruinen. Även där lyckades jag fota endel men det fixar jag imorgon. Då jag sopat golvet/gräsmattan med Tröjjan så fikade vi och gick hemåt för att hämta mantel och fil, för att senare bege oss till Nordergravar för att se Lokes avslutningsspelning. Han är riktigt bra! Ska nog kanske beställa hans skivor. Men han spelade inte "vargaflicka". Snyft.
Efter det var det en halvorganiserad picknick på strandpromenaden med ett gäng från klassen men vi splittades upp senare och vi drog till Bistra Haren och Kapitelhusgården för att senare gå till Effes. Då var det bara jag och Camilla kvar... Och när vi kom dit var det inget vidare drag så vi var nära på att gå hem. Som tur var så gjorde vi ju inte det, för vid tolv så hade två av killarna ur Trix (tvillingarna) en makalös eldshow. Åh. Jag är kär i en gycklargrupp.

Inga kommentarer: