tisdag, augusti 07, 2007

Vill du bli min hingst, så är jag ditt sto?

Medeltidsveckan, dag två. :)
Dagen inleddes med ett tornerspel, som var mindre än jag trott dock. Tre ståtliga kämpar, varav en var "Valpen", en tjej på skolan. Tror hon är Rindis vice ordförande.... Fotade en del, men nu hittade jag inte sladden till kameran i min röra som jag inte orkar fixa så det får bli i morgon tror jag bestämt-
Sen gick jag och Camilla på en danskurs i medeltida dans! Skitkul! Dansade häst-dansen, därav titeln på detta inlägg. Hihi! Jag var sto och hon min hingst! Vi var typ två hundra personer samtidigt i almedalen som dansade räknade dom ut! Så tufft! Även där fotades det... Sen fika hos Palle på St:Hans Cafét.
Sen bar det av hemåt och till maxi en vända, sen ner igen där vi satte oss ett stort gäng och hade picknick på strandpromenaden i solnedgången! Sen satt vi där till halv tolv typ (vissa i alla fall), och bára pratade. Så mysigt! Musse och hans kompis Magnus kom, och sen kom en Magnus till från Värnamo (killen jag spelade Muchkin med) med hans kompis. Bröt arm med Musses Magnus och förlorade. Självklart. Fick därmed dricka lite, som var överenskommet. Hihi!

Ska sova nu. Sy imorgon.


Why is always the best taken?

1 kommentar:

Peters VW sida sa...

Det är din Far som hälsar på, låter trevligt det där med medeltidsveckan, kunde det inte steglas några gamla gubbar, t,ex någon som bor i Visby...innanför muren? Know who I mean??? Let´s get Mid Evil!!
Morsan vil ha din riktiga mailadress, ring henne eller maila till henne på helenasepost@xxxxx
Fader Fourah