torsdag, augusti 02, 2007

Betraktelser i lilla staden Värnamo.

Var på stan idag en sväng. Inte för jag har så mycket pengar att bränna, men det är ganska kul att bara strosa runt och titta på folket ibland.
Tog först en sväng till Netto där det skulle ha 1gigs USB-minnen för 99 spänn! Yey, tänkte jag! Perfekt, för det behöver jag till skolan och så! Tar mig dit, och strosar runt en stund och kollar på all skit de har (jo, en hel del faktiskt...) och tar mig sen till kassan där USBminnena skulle finnas. Och visst ser jag ett där bakom kassan... Mitt tänker jag. Inte då. Gubben framför mig roffar åt sig det mitt framför näsan på mig (Okej, kassörskan ger honom det men ändå.) Såg allt ett litet hånleende... Suck.
Besviken så tar jag mig till stan och strosar runt i lite affärer. Och går till banken för att sätta in mina nyförvärvade 4000:- som jag fick för att jag sålde moppen till Bosse på jobbet! Sådär ja! Kan man betala hyran med...
Rean är i full gång och det var endel folk på stan. Konstigt nog insåg jag att det jobbade en gammal klasskompis i nästan varenda affär jag var inne i. Märkligt. Vissa hälsar, andra inte. Men är inte särskilt ledsen för det. Jag har ju i varje fall kommit en bra bit längre i livet än vissa som står och klampar på samma ställe i en klädaffär liksom.
Träffade Thomas (mormors man) inne på Kappahl med! Synd att man inte hinner träffa dom eller någon annan direkt innan jag åker på lördag.
Enda nackdelen med Gotland. Det är så jäkla långt till vänner och familj.

Inga kommentarer: