lördag, augusti 11, 2007

Åh... Vilken dag.

Medeltidsveckan fortsätter... Men oj vilken dag det varit!
Dagen inleddes med att sova ganska länge för att sen ta sig ner till marknadsplatsen där vi såg Jauvet. De är en grupp med jycklare och de är skitbra! Oftast i alla fall... :) Såg dom igår i S:ta Karins ruin (tror jag det är) vid stora torget. Då var de jättebra, så vi tänkte se deras tolkning av Bröderna Lejonhjärta, eller som de gjort: Bröderna Lejonhjärna, med Bengil och Krattla. Tyvärr satt vi långt bak... Så vi hörde inte allt. Men I like.
Några som jag gillar ännu mer är gycklargruppen Trix! Ska bli deras groupie när jag blir stor. När jag tröttnat på mitt vanliga liv... De är en grupp på 6 gudomligt snygga pojkar, varav två är tvillingar. (Och så snygga. Suck. Ge mig, snälla? Han med dreads särskilt...) De satte igång med en föreställning direkt efter det att Jauvet var klara. Tyvärr så var jag tvungen att gå då Erika och Nils behövde skjuts från båten. Och jag har ju bil liksom...
Lyckades få tag på Jonas (i Vibble) sen (äntligen!) så nästa vecka ska jag med honom till tatueraren! :P Och då ska jag boka tid...
Senare mötte jag upp med Magnus (Munchkin-killen) från Örebro/Värnamo och hans kompis Jonas (inte han i Vibble), på Lokes föreställning. Gissa vilka mer som var där? Jo, TRIX! Blir framdragen för att hälsa och kramas och vips så hamnar vi på Kapitelhusgården, i källaren där med dom och massa andra. De sjöng superfint en massa sånger och jag satt brevid Johan (dreadskillen!) och mittenmot hans bror Erik. Suck.
Sen var de tvugna att gå, och vi lika så. Ville så gärna se Patrask på Effes, och de skulle uppträda i medeltidsbyn. Så vi knatar dit och ser Patrask. Ett riktigt duktigt gäng det där! Tyvärr tyckte halva visby så, så att det var fullt, och varmt. Så vi gick ut efter ett par låtar, och inte ångrar jag det! Därute så börjar strax några av killarna i Trix att uppträda! Yey! :D En av dom var Pelle. Vilka ögon den killen har! Och mage... Han har "dom" musklerna! Lyckades prata en del med honom med... Hihi!
Sen umgicks jag en hel del med Magnus och endel med Jonas. Dock var Jonas ganska full... Magnus kan leka med pojs. Annie gillar killar som kan leka med Eld.

Ännu en sak till listan över vad jag vill ha hos en kille. :) Eld!s

Inga kommentarer: