söndag, augusti 05, 2007

Partaj, medeltid och funderingar

Igår/inatt var det fest. På mejan. Är det fest på mejan så brukar det gå vilt till, så även igår. Träffade endel utbytesstudenter som läser sommarkursen på ön. En kille från Samoa, en tjej från England, norrmän och så vidare... Drack väl en del, och kvällen avslutades i gott sällskap på Max!
Idag satte medeltidsveckan igång! Yey! Rotade fram mina lajvkläder i all hast och insåg att jag borde tagit mig längre tid till att fixat iordning kläder och så. Men man lär sig nått nytt varje dag, eller hur? Travade ner till botaniska där marknaden var tillsammans med ett glatt gäng från klassen. Fy sjutton vad mycket folk! Och prylar i bodar och stånd! Vill ha en massa! Köpte mig iallafall ett par meter billigt linnetyg så nästa år ska jag ha en fin klänning! Köpte mig även ett horn att dricka ur! Hihi! Jättefint! Och ja Fredrik. Ditt rymde mer, men det är ju inte det som räknas. Mitt var snyggare, så det så.
Då vi tröttnat på marknaden la vi oss (vi= jag, Fredrik och Camilla) utanför muren, vid vattnet och bara tittade på folk, låg och pratade och badade fötterna. Därefter knallade vi upp till Södertorg där Valdemar Atterdag tågade in med sin här, till Stora torget där han brandskattade Visby. Fin saga, lite knepiga skådespelare, mycket folk... Synd bara att brandskattningen är en myt. Lika så jungfrun som murades in i jungfrutornet för att ha "hjälpt Valdemar". Men så är det! Efter att hon dött så spelade alla grupper som ska uppträda under veckan lite smakprov på scenen vid havet i solnedgången. Bra musik. men konstig dans. Hamnade i ett sånt där underbart lajv/lägerelds humör. Suck. Endast någon att hålla i handen saknades. Frivilliga?

Funderade över det. Varför vill man ofta ha det ibland ouppnåliga? Varför kan man inte bara inse att det inte blir som man önskar ibland? Kanske är jakten det roliga... Hum.

Imorgon är det tornerspel och fotande som gäller! :)

Velvet Valentine är toppen! Jobba på Anders!

Inga kommentarer: