söndag, maj 11, 2008

My guy


Varje gång. Utan undantag. Nu är jag där igen...


Varje gång efter att jag och Magnus skilts åt till förmån för vardagslivet fyllt av skola och andra åtaganden blir det så här. Särskilt de dagar jag inte har något vettigt för mig. Då fylls dagen av ingenting. En apati. Ingenting blir kul, mat glöms bort/skits i/slarvas med, det som tänktes göras blir inte gjort eller bara påbörjat och jag har exakt ingen inspireation till nånting.


Så dagen idag har sett ut såhär:

Vaknade ganska tidigt (med tanke på att jag var uppe länge igår), åt frukost (1 macka och te), tittade på tv (minns inte ens vad det var), klädde på mig, diskade och plockade lite (hade planerat städning idag), pratade med Magnus på telefon, insåg att jag varit hungrig en bra stund, sprang till affären och köpte såndär färdig pasta med sås man kokar, kokade och åt det (bläh!), låg framför tvn, sov lite, pratade med Sirie (ingen orkade hitta på nåt), sov lite till, pratade med Magnus, vi bestämde att vi skulle ut och gå (på varsitt håll), gick ut en ordentlig runda (ca 40 min), gick och köpte cola, kokade majskolvar, åt och glodde på tv och slutligen hamnade jag här. Och hela dagen har jag kännt mig kass. Tråkig och oengagerad.


Så jag längtar så tills min vardag ändras och jag får ha en gemensam vardag med Magnus, för då kan det ju inte bli ensamt och tråkigt... Tror inte ens jag själv fattar vad han betyder för mig och vilken bra kille jag faktiskt hittat! Saknar honom så det gör ont!


Men om runt 20 dagar ses vi igen för att någon vecka senare bli sambos på riktigt!




The heart is pumping for my life, the mind is happy and I will love you to the day I die

Inga kommentarer: