onsdag, maj 14, 2008

Grått

Rosa-tonade väggar be gone! Så nu har jag fina neutralt grå istället.

Och ja, jag vet att jag skrev att jag ville måla själv, men de hann komma från målarfirman tidigare än jag räknat med. När jag kom hem i förrgår från min "gå bredvid-dag" så hittade jag en lapp i min tidningshållar utanför lägenheten. "Hej, vi ska måla din lägenhet imorgon vid halv 8. Så städa undan dina saker annars kladdar vi färg på dom med. Och förresten. Välj en färg av de 200 vi har. NU!". Inte riktigt så men det kändes så... Paniken kröp upp för ryggraden då jag insåg att klockan inte arbetade med mig. En signal till Sirie senare så hade jag lite bärhjälp, så vi fixade upp mycket i förrådet och resten (möblerna) packade jag ihop i mitten av rummet på morgonen då det skulle målas. Färgerna (närmare bestämt 21st) fotades med mobilen och skickades till Magnus, då han skulle få vara med och tycka lite, eftersom han ska bo här med. Så vi valde en neutralt grå ljus färg.

Nu när det är klart så är jag inte helt missnöjd, men lite slarv här och var gör att jag inte är helnöjd. Funderar på om jag kan fixa det själv kanske... Lite färg åkte visst med på några ställen då mask-tejpen slets av och nån färgfläck på golvet. Dock har jag inte hittat nåt på mina grejer, och tur är väl det. Men annars är jag nöjd! Skönt att slippa själv lite faktiskt...

Vad det gäller min "gå bredvid-dag" jag hade i måndags, så var det faktiskt på hemtjänsten i Roma. Har varit på intervju både där och i Klintehamn, och fått garanterat jobb på båda om jag vill ha det. Men det vill jag inte... Inte efter den dagen. Inte för att det var så jättehemskt, varken för att det ibland var lite tungt och läskigt, med lyft, tvättning, läskiga gubbar och annat. Utan för nåt helt annat. För alla bitar i arbetet skulle jag klara av, man kopplar liksom bort mycket och gör sitt jobb. Men det jobbiga var det psykiska. Jag har fått nån slags ångest över att bli gammal efter den dagen. Man ser hur deprimerade alla äldre var, mer eller mindre. Det är en tung och grå vardag för dom, och jag klarar nog inte av att se det varje dag. Och sen skulle jag inte klara av att komma hem till en söt tant varje dag i ett par veckor för att sen hitta henne död i sängen. Det går bara inte.
Så håll tummarna för att jag får antingen på Hemtex eller på Elgiganten där jag varit på intervju, annars blir jag tvingad till att ta hemtjänsten.

Inga kommentarer: