onsdag, januari 07, 2009

Snart en månad kvar...

...till avresan mot Samoa!!

Hemskt spännande och jobbigt... Ingenting är helt klart än, förutom resan som är bokad och klar. Vart ska vi bo? Exakt vad ska vi göra? Skolan, hur, var, när? Visum-skräpet som aldrig vill ordnas! Allt är mañana, mañana...

Men hade en givande kaffedejt med Marie idag! (Dyk-Marie, var på Samoa i höstas) Hon berättade massor, visade bilder, gav mig lite saker att titta igenom och tipsade om kontakter! Mycket spännande och inspirerande. Snart bär det av! Jag ska också få se de där vackra blommorna, naturen, människorna och hundvalparna! Kanske inte riktigt samma, men jag får väl ta och hitta egna...

Praktiken i stora huvudstaden börjar på måndag så ska dra med färjan till nynäs på lördag, för att ta mig till mitt nya hem för tre veckor! Ska bli Angelicas lilla skyddsling! Skitkul! :D
Funderar dock på hur jag ska överleva i stockholmstempo när man är van vid Gotlands stagnation..?!


En månad kvar... snart börjar nerräkningen på riktigt! När vi fick veta om stipendiet var det 100+nånting dagar kvar till avresa, och snart är det här. Shit! Lite panik och fjärilar i magen...

1 kommentar:

Sirie sa...

he he.. jepp snart bär det av :) Vi kommer klara det här bäst, eller hur ;)