onsdag, januari 28, 2009

Moviestaar, oooh moviestaar

Angelica var så bäst så hon hade fixat biljetter till oss häromdagen till en filmpremiär! Så vi drog iväg och blev bemötta av röda mattan, trevliga män i röd cape och hatt och ett filteam som intervjuade någon...
Och massvis med folk! Och alla ville komma över så mycket de kunde av gratispopcorn och dricka... När vi väl fått tag på lite snacks letade vi upp någonstans att sitta, och på varje säte fans en goodie-bag med en "Julia"tidning (för typ 8åringar), parfymprov, anti-rykkrämsprov, lite godis, reklam och en bok! Vi passade nog inte riktigt in i målgruppen... Boken blev jag dock glad för!

Filmen som visades var "I taket lyser stjärnorna" som är en filmatisering på Johanna Tydells bok med samma namn. Kan ju tillägga att hon är från Värnamo!

Filmen var precis lika bra som boken! Jag och Angelica satt och grät som små barn!
Jag rekomenderar verkligen att man ska se filmen, särskilt om man läst boken eller varit tonåring nångon gång! :)

Såg lite kändisar, dock inte så mycket som jag hoppats på! Såg Tsatsiki (ni vet han med Morsan, från den där filmen), som var en av skådespelarna i filmen, samt de andra som hade huvudrollerna i filmen. Och några halvkändisar som jag känner igen men inte vet namnet på...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Annie
Tror du gamla faster kan gå och se den filmen också. Det var faktiskt bara några år sedan jag läste boken. Den var kanonbra! Åker du snart till Samoa? Va rädd om Dig. Hör av dig på mail någon gång om du kan. Kramar från oss alla !!!!