tisdag, januari 13, 2009

Känner mig verkligen som en lantis...

... när man ska förstå sig på tunnelbanetider och stockholmsstress.
I förrgår lämnade jag den underbara ön och hamnade i Stockholm för att i tre veckor göra min praktik här på Statens Maritima Museer. Helt snurrig över tempot här!
Men som tur är så har jag ju Geli som tar hand om mig! Hon är ju lantis turned marknadsföringsmojs i Stockholm, så hon förstår precis hur snurrig man kan bli...

Men praktiken går bra i alla fall, och jag överlever resan dit och hem. Blivit presenterad för massa personer och lyckats glömma typ alla namn... Fått gå backstage på Sjöhistoriska och fått en lånedator. Och passerkort! :) Fått en del av ett projekt jag ska jobba med som är hyfsat spännande... Ska skriva en typ vrak-biografi, från skepp till vrak och hur vraket påverkats sen det blev vrak. Ett riktigt detektivarbete där jag ska jämföra bilder och filmer... Gjort en efterlysning på dykarna.nu också för att se om någon sitter på lite bra fakta!

Men längtar hem redan. Hur fan ska det gå när jag ska till Samoa i 3 månader och inte tre veckor??

1 kommentar:

Rafnir sa...

Long time no speaky!

Hoppas att du haft en trevlig jul och ett gott nytt år.

Ville bara säga att jag tror du fixar Samoa galant. När du väl är på väg och allt ligger säkert framför dig så kommer det bara bli ett äventyr of a lifetime ;)

kram