tisdag, januari 06, 2009

Gott *host* nytt år

Inte orkat skriva på ett bra tag... varit riktigt sjuk ett par dagar nu, med 39 graders feber och hosta från hell.
Det var på båten hem från fastlandet som jag började må dåligt, och sen gick det utför. Men jag vägrade erkänna detta för mig själv, så på nyårsafton stod jag och pyssla och dona med mat och annat inför festen. Dock sa kroppen stopp så jag hamnade i sängen långt innan tolvslaget. De andra gick vidare till Sirie och sedan för att fira tolvslaget. Jag och Magnus tog oss istället upp på balkongen på fjärde våningen med utsikt över större delen av stan, väntade in tolvslaget, skålade i cola och jag gav en hostsalut! Men det var riktigt mysigt att stå där med ett gäng jordgubbar och titta på smatter-pang och hörde båtarna tuta!
Det andra gänget hann inte fram till klinten vid kyrkan utan fick fira på en gata i innerstan... hehu!

Förutom sjukdom så har jag hunnit med att börja packa lite smått inför Samoa, men antar att den mesta packningen kommer att göras om en sisodär 17 gånger innan avfärd...
Vi har krånglat massor med vårt visum men äntligen ser det ut att börja gå åt rätt håll. Men börjar få magsår på det här nu. Vill bara komma iväg och sitta på planet så man vet att allt har löst sig eller att det inte går att göra något åt saken. Suck. Men börjar redan få hemlängtan samtidigt. ja, ja... det blir nog bra.

Inga kommentarer: