fredag, juli 27, 2007

Vissa dagar...

..vill man bara inte stiga upp. Särskilt inte när klockan ringer halv fem på morgonen. Men jag hade nog inte kännt annorlunda om jag hade sovit längre ändå tror jag.
Åkte till jobbet, småstressad som varje dag nästan denna vecka, då min lillasyrras moped inte funkar så jag får köra och vi har kommit iväg sent varje dag. Väl på jobbet så går nästan allt snett. Inte direkt för mig, men i allmänhet. Fick iväg sammanlagt 103 st lådor idag. På hela dagen. Och vi brukar köra ca 5000st i snitt, i timman. Sen pajade maskinen... suck.

Undrar om det varit nån särskild dag idag. Nåt med några kosmiska energier som man inte förstår sig på kanske? Har iallafall funderat och grubblat hela dagen på allt och ingenting. Jag brukar göra så med jämna mellanrum, men på senare tiden har mellanrummen minskat, av förklarliga skäl.
Det är så mycket nu. Många problem och mycket att grubbla över... Pengar, pojkar, längtan, trötthet. Många val som ska göras, helst utan att någon tar illa upp. Dock är det oundvikligt ibland.

Lycka är när ens syster på morgonen klockan fem säger att hon har en present till en. Lillebi´s är söta!

Hittat en ny favvolåt nu tror jag. Den är fin. I´m yours, med Jason Mraz...

oh i won't hesitate no more, no more
it cannot wait i'm sure
there's no need to complicate
our time is short this is our fate,
i'm yours

Inga kommentarer: