tisdag, juli 03, 2007

Jau jau!

Ska lägga in bild på min bil. Lovar. Men det regnar nu så vill inte gå ut och fota. Men jag lovar - den är fin! Och finare ska den/det/han/hon bli. Hum, undrar om det är en han eller hon? Tja, det lär jag väl märka! ;)

Saknar Gotland så. Så att det gör ont! Där är det säkert fint väder med. Måste åka. Snart. Vill ju flytta in ordentligt i min lilla så kallade "lägenhet". Köpte faktiskt gardiner igår som jag vill sätta upp. Hum, undrar om man kan ha det som ursäkt för att åka dit? "Eh, jag måste ju åka! Jag har ju gardiner att sätta upp! Hela mitt liv hänger på det!" Om det ändå vore så lätt...

Längtar efter att ta dykarcert med! Det ska bli så jäkla kul! En sak att jobba för att tjäna pengar till...! Nu har Krille sagt att han vill vara med också, så troligtvis blir det jag, Conny, Jonas, Jonas pappa och nu Krille då. Ylva funderade också på att kanske vara med. Borde nog ringa Marie och prata med henne om det, om hur vi ska göra.

Fått ett nytt mail av min hyresvärd. Shit vad man känner sig liten i en sån här "tvist". Man har inget alls att säga till om, utan han kan köra över en totalt! Detta kommer tyvärr att bli en kostsam historia. Det värsta är att saneraren är en vän till hyresvärden och därmed partisk, så jag tror att mycket kan vara inbillning, för det luktade inte alls när vi lämnade den sist. Jag undrar om han kräver sin andra hyresgäst på pengar för sanering, för den lägenheten var en av de sunkigaste jag varit inne i. Röksanering är ju inget ovanligt nu, och där hade det verkligen behövts.
Fan att detta ska hända mig. Får så ont i magen...

Inga kommentarer: