måndag, juli 23, 2007

Hemma från min roadtrip!

Som varit jättebra! Fastän jag flängt runt som en vante i bilen så känns det bra! Bilen "fyllde år" förresten utanför Jönköping, påväg till Tibro, så nu har den bara gått en sisodär 40 mil! :D

Inledde resandet med en minisemester hem till Gotland. Hihi! Att semestra i sin egen lägenhet kändes mycket bra! Vädret var fint och jag tog det mest lugnt. Hann dock inte ens med hälften av det jag ville, men jag har flyttat in mer i lägenheten nu iallafall... Skulle fikat med Jonas, men han hörde inte av sig. Morr. Tänker skaffa mig en förklaring till det dock.
Men jag träffade Lee en del! Vi hade två riktigt trevliga dagar. En mys-hemmakväll med Stålmannen II och en myskväll som slutade i en riktigt kul utekväll på Munken (Ja, stockholmsveckan var i full gång...). Dansade som en tok!

Sen tog jag båten till Oskarshamn där jag parkerat min fina bil för att löra till Värnamo igen. Där sov jag en natt och sen åkte jag tidigt till Tibro utanför Skövde för att träffa Fredrik! Vi tog en trevlig fika i Tibro och sen tittade vi på Ronja Rövardotter på VHS! Hihi! Vi sov i hans mormors hus. Skithäftigt hus med massa rum och designade planlösningar. Och pool! Dock ej fylld... Men vi badade i en sjö istället vid deras stuga.
Trots lite konstiga spökerier så hade jag det riktigt trevligt där. Sov gott den natten ändå!

Dagen efter så åkte jag vidare på vägarna upp till Bohuslän och Bokenäs! Känslan av att köra över den sista kullen och se Marys hus är obeskrivlig. Nästan som att komma hem! Gillar verkligen att vara hemma hos dom. Och att de hade två söta hundvalpisar gjorde inte saken värre direkt! ;)
Vi pratade massor, var ute och finåkte längs med kusten i cabben (nercabbad såklart!) och sista kvällen tog jag, Elin och hennes pojkvän Rickard hennes föräldrars stora båt till Lysekil där vi festade och drack. Träffade en annan mycket trevlig Jonas där (som jag iof. träftaf i flera år innan, men inte pratat med så...). Dansade i ett par timmar på "Havsbadet" och sen var det sova som gällde. Älskar att sova på båt! Trots att det gungade både i och utanför båten... Hihi!

På hemvägen stannade jag en sväng i Göteborg (Jag lycklades överleva Göteborgstrafiken!! Utan att bryta allt för många lagar! Hihi!). Där träffade jag Anders och vi åt sushi! Mumma! Och jag fick se deras rollspelslokal. Jag vill också ha en lokal...

Nu är jag hemma igen i Värnamo-hålan och har inlett jobbveckan idag. Förstaskift är segt. Iallafall när det oljudet folk kallar väckarklocka är hemskt när det surrar till halv 5 på morgonen. Det är omänskligt att gå upp så tidigt!!

Sova snart. Om du kan komma ut på msn snart vill säga.

Inga kommentarer: