lördag, november 28, 2009

Hopplösa tillvaro

Just nu känns mycket väldigt hopplöst...

Det största bekymret är vår obefintliga ekonomi.

Som ni kanske vet, så har jag, mest på grund av ekonomin, börjat sälja Tupperware. Anledningen är för att det är ett hyfsat lätt jobb, och att det är skitsvårt att få extraknäck på denna ö.
Men det verkar som att det ska gå åt helvete det också nu. Får inte ihop några demon, vilket betyder att jag bara slösar energi och inte tjänar en slant. Ringt runt till lite personer som varit värdinnor för demos innan nu, och det gör mig bara mer deprimerad. Den ena efter den andra vill inte eller tycker att det är bättre i nästa år. En kärring gav mig en utskällning för att hon "faktiskt är med i NIX och inte ska ha försäljare som ringer!!". Men lilla tanten, du har ju faktiskt uppgivit ditt nummer till en tidigare försäljare och det gäller inte alls under NIX då. Morr.

Så nu blir det antagligen att jag får skicka efter de två beställningar jag faktiskt har och därefter betala för min väska och tacka för mig. Ge upp helt enkelt, och betala. Vilket är tvärt emot vad jag ville komma. Suck.

2 kommentarer:

Sirie sa...

Ge inte upp Gumman! Du klarar allt :)

Anonym sa...

bra start